חברה הולנדית נבחרה לבצע בקרה על תקציב רכבת ישראל

HTM תחליף את חברת ההנדסה האמריקאית PB ■ עלות העסקת חברת הבקרה צפויה להסתכם בשנת 2009 ב-10 מיליון שקל

משרדי האוצר והתחבורה החליטו למנות חברה חיצונית חדשה לבקרה על רכבת ישראל. ל"גלובס" נודע כי חברת HTM ההולנדית, בשיתוף חברת הייעוץ הישראלית "פארטו" והמהנדס בנצי כרמל, זכתה במכרז לבקרה על תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל לשנים הקרובות.

HTM ההולנדית צפויה להחליף את חברת ההנדסה האמריקאית PB, שביקרה את תקציב הרכבת מאז שנת 2004. HTM פעילה בשוק התחבורה בארץ מזה מספר שנים. בין השאר, החברה שותפה (ללא אחזקות) בקבוצת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בת"א, והיא אמורה לשמש בעתיד כקבלן משנה בהפעלת הרכבת.

עלות תוכנית הפיתוח המעודכנת של הרכבת נאמדת בכ-29.5 מיליארד שקל, זאת בהתאם לסיכום שהושג בין משרדי האוצר והתחבורה בסוף 2008.

ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי אבי דור, פרסמה בחודש מארס 2009 מכרז חדש לבחירת חברת הבקרה שתפקח על תוכנית הפיתוח.

במכרז התמודדו 5 חברות בקרה בינלאומיות בהן PB, נורת'קרופט הבריטית, אגיס הצרפתית, HTM ההולנדית וחברת נוספת מספרד.

כפי שפורסם ב"גלובס", עלות העסקת חברת הבקרה צפויה להסתכם בשנת 2009 ב-10 מיליון שקל. המכרז הוא לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות, כך שהיקפו הכספי הכולל צפוי לעמוד על כ-50 מיליון שקל.

ההחלטה לצאת במכרז חדש לבחירת חברת בקרה חיצונית באה על רקע סיום החוזה שנחתם עם חברת PB. תקציב הבקרה על רכבת ישראל נחשב לאחד מחוזי הייעוץ הגדולים במגזר הממשלתי, וכרוך בעבודה שוטפת מול משרדי האוצר והתחבורה.

בין הפרויקטים הגדולים המתוכננים בתקציב הפיתוח של הרכבת, נמצאים הקמת הקו המהיר מת"א לירושלים (A1), קו אשקלון- באר שבע (דרך שדרות ואופקים), הכפלת קו הרכבת מת"א לכפר סבא, קו רכבת העמק, קו עכו-כרמיאל ועוד.