eBay מנסה לפתח תוכנה עוקפת סקייפ, בשל מחלוקת משפטית עם המייסדים

החלה בפיתוח טכנולוגיה חלופית לטכנולוגיה המסופקת לה כעת ע"י חברת התוכנה ג'ולטיד הנמצאת בבעלות מייסדי סקייפ

eBay מפתחת תוכנה בה תוכל להשתמש כדי לאפשר את פעולת שירות הטלפון מבוסס האינטרנט סקייפ הנמצא בבעלותה. הצורך של eBay לבצע מהלך זה נובע ממחלוקת משפטית בין החברה לבין מייסדי סקייפ.

בדיווח לרשות ניירות ערך האמריקנית שמסרה בשבוע שעבר, הצהירה eBay כי החלה בפיתוח טכנולוגיה חלופית לטכנולוגיה המסופקת לה כעת על-ידי חברת התוכנה ג'ולטיד, הנמצאת בבעלותם של מייסדי סקייפ, ניקולס זנסטרום וג'אנוס פריס.

eBay מסרה כי ייתכן שתיכשל במאמציה הפיתוח של הטכנולוגיה האמורה, ואף הצהירה כי היא מודעת לכך שהדבר עלול להוביל לאובדן לקוחות וכן לעלות הכספית הרבה של מאמצי הפיתוח.

"אם בית המשפט יכריע כי ל-eBay אין את הזכות להשתמש בטכנולוגיה של ג'ולטיד, ואם ייכשלו המאמצים לפיתוח תוכנה חלופית שתספק טכנולוגיה זו - פעולתו של שירות סקייפ עלול להפוך לבלתי אפשרי", נכתב בהודעה של eBay.

עם זאת הודיעה eBay כי אין שינוי בתוכניותיה להפוך את סקייפ לחברה נפרדת מ-eBay על-ידי הנפקה ציבורית של מניותיה במהלך 2010.

בשבוע שעבר פרסמה eBay את דו"חותיה הרבעוניים, בהם דיווחה על עלייה של 25% בהכנסותיה מסקייפ, שהגיעו ל-170 מיליון דולר.

למרות זאת, ההיסטוריה המשותפת של שתי החברות ידעה גם מורדות. ב-2007 מחקה eBay כ-900 מיליון דולר משווייה של סקייפ, ולמעשה הודתה כי המחיר בו העריכה את החברה בעת רכישתה ב-2005 - 2.6 מיליארד דולר - היה גבוה יתר על המידה.