אולטימטום ענתבי לכללית: סיימו תוך שבוע את מכירת דקלה

במידה שלא תסתיים מכירת האחזקות בדקלה עד למועד שנקבע - יעברו מניות הכללית לידי נאמן שיקבע ענתבי

המפקח על הביטוח ידין ענתבי נתן לשירותי בריאות כללית בהנהלת אלי דפס ארכה של שבוע לסיים את מכירת אחזקותיה בדקלה (35%). במידה שלא תסתיים המכירה עד למועד שנקבע יעברו מניות הכללית לידי נאמן שיקבע ענתבי.

לנאמן תוקצה חצי שנה למכירת המניות, כאשר מרגע העברת המניות לא תורשה הכללית להחזיק נציגים מטעמה בדירקטוריון דקלה, או למשוך דיבידנדים.

הראל המחזיקה ביתרת המניות בדקלה מנהלת מו"מ עם הכללית כדי שזו תמכור לה את חלקה. המו"מ בין הצדדים היה אמור להסתיים עד סוף יולי. את המו"מ מנהל מטעם הראל היו"ר והבעלים יאיר המבורגר. מאחר ולהראל זכות סירוב על אחזקות הכללית בדקלה, יכולתה של הקופה למכור את המניות לגוף אחר נמוכה מאוד.

הכוונה היא לערוך עסקת החלפת מניות במסגרתה תעביר כללית להראל את מניותיה בדקלה ובתמורה תקבל מניות בהראל. זאת על בסיס הערכת שווי שהגיש פרופ' אמיר ברנע.

על פי הערכות, הכללית תקבל עד 5% מהמניות כאשר עסקה כזו תשקף שווי מרבי של 460 מיליון שקל לדקלה כשהשווי המרבי של המניות שתקבל הכללית יהיה 160 מיליון שקל. שווי השוק של הראל עלה מתחילת השנה ב-70%.

חילוקי הדעות בין הצדדים הם על השווי הראוי להראל ולדקלה, עם זאת מקורבים למו"מ מסבירים כי הפערים בין הצדדים קטנים וניתנים לגישור. בתגובה אמר דפס כי "הנושא נמצא במשא ומתן, לכללית והראל שותפות ארוכה ויחסים טובים".

דקלה סיימה את 2008 ברווח של 42 מיליון שקל והיקף הפרמיות השנתי שלה עמד על 559 מיליון שקל. מאחר והכללית היא גם הלקוח העיקרי של דקלה, באוצר רואים בחברה המשותפת פגיעה בתחרות ולכן כפו על הכללית את מכירת חלקה.

בסוף יולי אשתקד סיכמו שירותי בריאות כללית וענתבי, כי הקופה תמכור את אחזקותיה בדקלה עד 31 יולי 2009 ובנוסף תשלים מכרז לביטוח סיעודי לחבריה עד אוגוסט 2011. *