מסגרת ההשקעה של כור בקרדיט סוויס הוגדלה ל-6 מיליארד ש'

דירקטוריון כור אישר להגדיל את ההשקעה בקרדיט סוויס בעוד מיליארד שקל ■ לחברה רווח של 2.21 מיליארד ש' על השקעתה בקרדיט סוויס, ורווח נוסף "על הנייר" בסך כ-636 מיליון שקל

חברת כור שבשליטת חברת ההחזקות IDB של נוחי דנקנר דיווחה היום אחה"צ (א') כי דירקטוריון החברה החליט היום להגדיל את היקף ההשקעה המקסימאלי במניות קרדיט סוויס לסכום כולל של עד 6 מיליארד שקל לעומת מסגרת קודמת שאושרה בדירקטוריון בסך 5 מיליארד שקל.

החברה מציינת כי "ביצוע ההשקעה יעשה תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה בשים לב למצב השווקים ועל פי הערכות החברה מעת לעת ומתוך מגמה להיות בעלת מניות משמעותית בקרדיט סוויס", והדגישה כי אין וודאות בביצוע פעולות כאמור. היה ודירקטוריון החברה יקבל החלטה בדבר הגדלת היקף ההשקעה מעבר לסכום האמור שקבע, תודיע החברה על כך.

נכון למועד דו"ח זה מחזיקה החברה כ- 30.28 מיליון מניות של קרדיט סוויס המהוות כ- 2.56% מהון המניות של קרדיט סוויס.

כפי שדיווחה החברה בעבר, לחברה נוצר עד כה רווח כולל של כ-2.21 מיליארד שקל בגין
השקעתה בקרדיט סוויס מתוכו, כ-1.45 מיליארד שקל בגין מימושי מניות קרדיט סוויס ברבעון השני של שנת 2009 וכ- 33 מיליון שקל בגין מימוש המניות ברבעון השלישי של שנת 2009. בנוסף, הרווח הגלום לחברה, נכון למועד דוח זה, בגין יתרת השקעתה בקרדיט סוויס (הפער בין שווי מניות קרדיט סוויס שהיא מחזיקה, לפי מחירן בבורסה שהינו כ- 5.44 מיליארד שקל, לבין עלותן המקורית של מניות אלה בסך של כ- 4.80 מיליארד שקל), עומד על כ- 636 מיליון שקל.

נציין כי כבר ב-13 ביולי, עת קיבלה כור מסגרת אשראי נוספת מתאגיד סיטיגרופ בהיקף של 330 מ' פרנק שוויצרי (כ-1.2 מיליארד שקל) בנוסף על מסגרת דומה שקיבל ממורגן סטנלי, העריך "גלובס" כי במידה ומחיר המניה יהיה נמוך, עשויה כור לממש את מסגרות האשראי ולהגדיל את החזקתה לכ-6 מיליארד שקל ולהגיע להחזקה של כ-4% במניית הבנק השוויצרי לעומת רף של 3.4% שאישר לה הדירקטוריון עד כה.

עוד נציין כי כור הודיעה בסוף השבוע האחרון כי היא מתכוננת להנפקת אג"ח בהיקף 200 מיליון שקל או יותר. סדרת אגרות החוב החדשה דורגה על ידי S&P מעלות "+A". נציין כי בהנפקה הנ"ל טמונה הטבה מעניינת במיוחד למשקיעים מאחר ובנוסף ל-5 תשלומים שנתיים שווים, אגרות החוב תשאנה תוספת ריבית חד פעמית בשיעור של 10% משיעור עליית שער מניית קרדיט סוויס, שתבחן ותשולם פעמיים בשנה.