אירופה סיימה בעליות: הדאקס עלה ב-1.8%; אפ"י פיתוח זינקה ב-10.6%

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בבריטניה לחודש יולי עלה ל-50.8 נקודות ביולי ■ מניית ברקליס טיפסה ב-6.7% והובילה את המגזר לעליות לאחר פרסום דו"חות טובים מהציפיות ■ רנו זינקה ב-14%

המדדים המובילים באירופה הציגו עליות שערים של יותר מ-1.5%, בהובלת מניות הבנקים ברקליס ו-HSBC, כאשר אפ"י פיתוח ממשיכה לרכז עניין לאור הדיווחים בסופ"ש על התפתחויות של פרוייקט "צ'יינה סיטי" במוסקבה.

"תוצאות מפתיעות לטובה בארה"ב ובאירופה מובילות אותנו לעדכן כלפי מעלה את רוב המניות במגזרי הסחורות והפיננסים ולהוריד המלצותינו למניות הדפנסיביות", אמרו במחלקת המחקר של הבנק ההולנדי ING.

נוראיל רוביני, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק שחזה את משבר האשראי והמיתון, אמר כי האיחוד האירופי ויפן עוברות האטה "דינאמית יותר" מזאת שחווה כלכלת ארצות הברית. עובדה זו עשויה להוביל בעתיד לפער ריביות הולך וגדל בין ארה"ב לבין הכלכלות המובילות האחרות לכשיתחיל ה'פד' להעלות את שער הריבית על הדולר האמריקני. רוביני התייחס למשבר העולמי ואמר כי ההוצאות הנמוכות יגבילו את הצמיחה העולמית.

הפוטסי עלה ב-1.6% ■ הדאקס טיפס ב-1.78% ■ הקאק עלה ב-1.5%

זירת המאקרו

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בבריטניה לחודש יולי עלה ל-50.8 נקודות ביולי לעומת 47 נקודות בחודש יוני. מדובר בפעם הראשונה מאז מארס 2008 שהמדד חצה את רף 50 הנקודות - רמה המצביעה על צמיחה.

המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו בחודש יוני ב-1.8%, בהמשך לקיטון של 1.3% בחודש מאי, אך לעומת צפי לגידול של 0.4%.

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בשוויץ לחודש יולי עלה מ-41.8 נקודות ל-44.3 נקודות. הצפי היה ל-43.6 נקודות.

מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בגוש האירו לחודש יולי עלה ל-46.3 נקודות מ-46 נקודות בחודש יוני. אנליסטים חזו קיפאון.

מניות בכותרות

ברקליס , הבנק השני בגודלו בבריטניה, אמר היום כי רווחיו במחצית הראשונה של השנה עלו ב-10% ל-1.8 3.1 מיליארד ליש"ט, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 2.2 מיליארד ליש"ט.

HSBC דיווח על ירידה של 57% ברווחי המחצית הראשונה ל-3.35 מיליארד דולר. זאת, לעומת 7.72 מיליארד דולר במחצית המקבילה אשתקד. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו הפסד של 600 מיליון דולר. יחס הלימות ההון הראשוני (Tier 1) של הבנק הבריטי הונג קונגי עלה ל-10.1% מ-8.3% בסוף דצמבר.

עוד במגזר הפיננסים- לפי דיווחים, UBS עשוי להתחמק מקנס "שמן" בהתנהלותו עם רשויות המיסים בארה"ב על רקע הונאת מס.

Xstrata טוטאל ו-BP בלטו, על רקע עליית מחירי הסחורות. בידיעה נפרדת- פרופסור נוריאל רוביני אמר כי מחירי הסחורות עשויים להמשיך את הראלי שלהם גם ב-2010.

מניית יצרנית כלי הרכב הצרפתית רנו ריכזה עניין, לאחר שניסן, בה היא מחזיקה 44%, השיקה מכונית חשמלית בשם LEAF.

ישראליות ביבשת הישנה

אורבוטק פרסמה היום את דו"חות הרבעון השני, מהם עולה כי הרווח Non-GAAP ירד ב-66.2% ל-2.5 מיליון דולר או 7 סנט למניה מדוללת. החברה סיימה עם הרבעון השני עם 140 מיליון דולר במזומן או שווה מזומן. החברה דיווחה על הפסד לפי התקינה החשבונאית המקובלת (GAAP) של 1.2 מיליון דולר, או 3 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו ב-2.3% ל-94 מיליון דולר ברבעון.

אפ"י פיתוח בלטה לחיוב בהמשך לפרסום ב"גלובס", מתגלים פרטים נוספים על המיזם הנדל"ני המשותף בין החברה והתאגיד הסיני הבינלאומי Guangda, המתכננים לשתף פעולה בבניית רשת מרכזי קניות במוסקבה בהשקעה כוללת של 700 מיליון דולר.

חברת ההימורים המקוונים 888 , פרסמה עדכון לתוצאות הרבעון השני ודיווח חצי שנתי של ההנהלה. הרווח התפעולי של 888 עלה ב-7% ל-61 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון הראשון. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מדובר בירידה של 12%. הרווח התפעולי מפעילות B2C, חטיבת המוצרים המקוונים ללקוח הסופי, עלה ב-7% ל-48 מיליון דולר. הרווח התפעולי מפעילות B2B, המשרתת מפעילי אתרים אחרים, עלה ב-4% בהשוואה לרבעון הראשון ל-12 מיליון דולר.

מדו"חות MTI wireless שפורסמו ביום שישי האחרון עולה כי הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה (החברה הנסחרות בשוק ההון הבריטי מחויבות בדיווח חצי שנתי בלבד) עמדו על 6.9 מיליון דולר, ירידה של 22% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. "פעילות החברה במחצית השנייה של השנה נותרה מאתגרת", ציין דב פיינר, מנכ"ל החברה, מיד לאחר שמסר לציבור המשקיעים את המספרים המאכזבים.

אורפק הודיעה היום לבורסה של לונדון כי תפרסם את תוצאות הרבעון השני ביום חמישי הקרוב.

פלייטק דיווחה לבורסה של לונדון כי נכון להיום היא מחזיקה ב- 240,077,378 מניות.

[לטבלת ישראליות בעולם]