JWT עולה לאחזקות של 80% במשרד הפרסום JWT ישראל

קבוצת הפרסום WPP, באמצעות זרוע הפרסום JWT, רוכשת את מלוא מניותיהם של דוד טמיר ורוני כהן במשרד ■ השותף הישראלי היחיד שנותר במשרד הוא המנכ"ל יורם דמבינסקי

קבוצת הפרסום WPP, באמצעות זרוע הפרסום JWT, רוכשת עוד כ-30% ממניות משרד הפרסום JWT ישראל (לשעבר טמיר-כהן) - כך נודע ל"גלובס". בכך תגיע הקבוצה לאחזקות של 80% מהמניות. המניות שירכשו הם של השותפים הוותיקים דוד טמיר ורוני כהן. השותף הישראלי היחיד שיישאר הוא יורם דמבינסקי, המכהן כמנכ"ל המשרד, שבידיו יישארו 20% מהמניות. עם זאת, דוד טמיר, ממייסדי המשרד, שנחשב גם "מוריד הגשם" שלו, ימשיך בתפקידו כיו"ר פעיל למרות שלא יחזיק יותר במניות.

מדובר בהמשך של עסקה ישנה שתחילתה לפני למעלה מעשור. אז דובר על שווי משרד של 25-30 מיליון דולר, וביצוע העסקה לפי מכפיל 12. כיום, המשרד נמצא במקום אחר מזה שהיה בו לפני עשור, אולם עדיין, לפי הערכות שונות, העסקה תניב לשותפים הישראלים כ-30 מיליון שקל.

משרד הפרסום טמיר-כהן נמנה על משרדי הפרסום הראשונים בישראל והחל את דרכו כיעקובסון שירותי תעמולה. בשנות ה-70 הצטרף אליו הפרסומאי ראובן וימר, והמשרד שינה שמו לוימר-יעקובסון. ב-1981 הצטרף למשרד גם דוד טמיר, ועם כניסתו שונה שמו של המשרד לוימר-יעקובסון-טמיר. ב-1982 הכניס טמיר שותף נוסף למשרד, רוני כהן, ושם המשרד שונה לוימר-כהן-טמיר (יעקובסון). ב-1985 החליט וימר לפרוש מעולם הפרסום ושם המשרד שונה לטמיר-כהן (יעקובסון).

בתחילת 2005 שינה טמיר כהן את שמו ל-JWT ישראל כחלק ממהלך מיתוג מחדש עולמי עליו הכריזה הרשת.

תחת ניהולם של טמיר, שהחזיק ב-60% מהמניות, וכהן, הפך המשרד לאחד החזקים בישראל. דוד טמיר, שהיה בין היחידים באותה תקופה שרכש את השכלתו בחו"ל, נחשב לנסיך הבלתי מעורער של הענף, כשהוא חתום על קמפיינים מיתולוגיים כמו קמפיין המרדף אחר המילקי.

המשרד היה בין הראשונים שהצליח לממש את הנכס שיצר לכדי עסקה עם סוכנות בינלאומית, עסקה שנחשבת לאחת המוצלחות שנעשו בענף: באמצע שנת 2000 נמכרו 50% ממניות החברה ל-JWT .במסגרת המהלך, נותר דוד טימר עם 30% מהמניות, ורוני כהן עם 20%. שותף לעסקה היה המנכ"ל דאז של המשרד, יוני קורן. אולם לאחר עזיבתו של קורן, החל המשרד לאבד לקוחות שונים, ובמשך השנים הדרדר מחוץ לעשירייה.

השותפים חזרו ושינסו מותניים, ואף הביאו תגבורת: יורם דמבינסקי, אז אחד הצעירים המבטיחים של הענף, קיבל את תפקיד המנכ"ל עם "נדוניה" של מניות בהיקף של 20% שקיבל מטמיר וכהן. לרגעים נראה היה שאכן המשרד מתחיל להתאושש, אך אז הגיע מכה כואבת נוספת כשתקציב פלאפון עזב את המשרד. באותה תקופה פרש למעשה רוני כהן מפעילות, ובענף היו שהספידו את המשרד וטענו שאין לו תקומה. אך טמיר ודמבינסקי לא ויתרו, גיסו למשרד תקציבים כגון טרה, פריגת , הראל וברק 013. המאמצים נשאו פרי, והיום JWT ישראל חזר לעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום: על פי נתוני יפעת בקרת פרסום הוא סיים את החציון הראשון של השנה במקום השמיני. *