בכיר בפועלים: "ה'פד' הושפע מהריב עם פישר והקשיח עמדתו"

זאת, בנוגע לסניף במיאמי ■ הבכיר: "אף רגולטור בעולם, לא אוהב כשבנק נלחם במפקח שלו. בטח כשמדובר בסטנלי פישר שהוא דמות בינלאומית" ■ "לפני שלושה חודשים האמריקנים השתגעו ונחתו על הבנק"

האם הסכסוך בין נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לבנק הפועלים זלג גם לפעילות הבנק בארצות הברית? בכיר בבנק הפועלים מאמין שכן. הבכיר סבור כי ההקשחה הפתאומית בעמדות הפד כלפי המתרחש בסניף בנק הפועלים במיאמי פלורידה אירעה באופן לא מקרי לאחר פרוץ הסכסוך בין הבנק לנגיד. "אף רגולטור בעולם, בטח בארצות הברית, לא אוהב כשבנק נלחם במפקח שלו. בטח כשמדובר בסטנלי פישר שהוא דמות בינלאומית", אמר הבכיר.

הדיאלוג בין בנק הפועלים לפד על תיקון הליקויים במיאמי נמשך תקופה ארוכה. סניף מיאמי עבר ועובר תהליך יסודי של טיפול בבעיות והתאמה לדרישות האמריקניות החדשות לחשבונות OFF SHORE (חשבונות של לקוח בארץ השונה מארץ מגוריו - ע.פ). עיקר הבעיה היא זיהוי לקוחות כי מדובר בהרבה מאוד חשבונות קטנים שנפתחו לפני עשרות שנים וקשה מאוד להגיע לבעליהם.

"האמריקנים השתגעו"

"לפני שלושה חודשים האמריקנים השתגעו ונחתו על הבנק", אומר הבכיר, "התחושה שלנו היתה שזה הגיע מלמעלה ושהרגולטור האמריקני הושפע מהריב עם פישר. היינו במהלכו של תהליך עבודה איתם והם פשוט שינו הסכמות שהגענו אליהם בעבר. הדו שיח עם הרגולציה האמריקנית נהיה חד סטרי לחלוטין".

בשבוע שעבר פרסם הפד את פרטי מזכר ההבנות עם הפועלים. מהמזכר עולה כי בסניף מיאמי נתגלו "כשלים בממשל תאגידי וכשלים בציות לחוק הלבנת ההון וחוק הסודיות הבנקאית". עוד עולה כי נתגלו בעיות בפיקוח על הסניף על ידי הנהלת בנק הפועלים ובשליטה על המתרחש בסניף. הפועלים התחייב להצגת תוכנית לתיקון הליקויים בפרק זמן מוגדר של 60-120 יום.

למרות זאת הפועלים לא הוציא דיווח רשמי על המזכר. מהבנק נטען שהוא אינו חייב בדיווח. רשות ניירות ערך פנתה לבנק בבקשת הסברים והפועלים טען כי מאחר ומזכר כזה נחתם עם עשרות בנקים בארה"ב זה אינו אירוע חריג החייב בדיווח. בנוסף טען הבנק כי לא היה בהסכם בכדי להשפיע לרעה על מעמד הבנק בשום צורה או להטיל עליו עלויות מהותיות. רשות ני"ע קיבלה את הנימוקים ולא חייבה את הפועלים בדיווח מיידי.

תגובת בנק הפועלים: "לא היו דברים מעולם".