בנק לאומי יממן לג'קי בן זקן את עסקת סינמה סיטי

מנופים תרכוש את מתחם הסרטים תמורת 364 מיליון שקל מתנובה והיפרשוק * לאומי יעמיד הלוואה של 200-250 מיליון שקל

יותר משנה עברה מאז חתמה מנופים פיננסיים, שבשליטת ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, על הסכם לרכישת מתחם הסינמה סיטי שבצומת גלילות תמורת 394 מיליון שקל, מתנובה והיפרשוק. כעת נראה שהצדדים מתקרבים להשלמת העסקה.

לפני מספר ימים קיבלה מנופים אישור עקרוני מוועדת האשראי של בנק לאומי להעמדת הלוואה של כ-200-250 מיליון שקל לרכישת המתחם. ההלוואה ככל הנראה תוענק לתקופה של שש עד שמונה שנים עם אפשרות לפירעון מוקדם ותישא ריבית שנתית צמודת מדד של 4.5%-5.5%, כשמנופים צפויה לשעבד ללאומי את קרקע המתחם תמורת ההלוואה.

יתר הסכום ימומן ממקורותיה העצמיים של מנופים, כך שלאחר השלמות והסכמות מצד תנובה תיחתם העסקה בקרוב. מנופים חתמה על ההסכם ביולי 2008 באמצעות חברו הבנות שלה אס.אל.אס מפרשים ומאקפל.

עסקת הסינמה סיטי נקלעה לקשיים מוקדם יותר השנה, לאחר שבינואר ביקשה מנופים פיננסיים ארכה למועד האחרון לחתימה עליה. הבנק המלווה לא היה מוכן אז להעניק מימון למנופים עד שלא יושלם הרישום בטאבו של בעלי הקרקע, כך שהוא יוכל לרשום שיעבוד מדרגה ראשונה כנגד ההלוואה.

מתחם הסינמה סיטי כולל 70 אלף מ"ר, מתוכם 33 אלף מ"ר שטחי השכרה, ועוד 750 מקומות חניה. המתחם בנוי על קרקע בגודל 24 דונם, מתוכה 21 דונם בבעלות פרטית, וכשלושה דונם בחכירה מהוונת ל-49 שנה עם אופציה ל-49 שנה נוספות.

ממנופים פיננסיים לא נמסרה תגובה ואילו חברת תנובה ובבנק לאומי סירבו להגיב. *