הירידות בבורסה התמתנו לקראת הסגירה: המעו"ף איבד 0.4%

גלובס tv מחזור המסחר הסתכם ב-2.2 מיליארד שקל ■ מניית דיסקונט ירדה ב-2.2% בעקבות הדו"חות הכספיים השליליים של דיסקונט ניו-יורק ■ טאואר זינקה ב-9.5% והשלימה נסיקה של 575% מתחילת השנה

יום תנודתי במיוחד עבר היום על הבורסה בת"א. היום נפתח אמנם בעליות של כ-0.5%, אולם המדדים המובילים עברו תוך זמן קצר לירידות של עד 1.2%, אם כי משעות הצהריים חזרו הקונים לשוק והירידות החלו להתמתן. מדדי היתר והתל-טק אף הצליחו להשלים מהפך ולסגור בעליות. מנגד, בשוקי חו"ל ניכר הסנטימנט השלילי, שכן באירופה נרשמו ירידות וכך גם בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט, אשר נסחרו בירידות של כ-0.6% כמעט לכל אורך היום. מחזור המסחר בת"א היה גבוה גם היום - 2.2 מיליארד שקל.

פעילים בשוק מסרו לנו היום כי גופים מוסדיים מכרו ביומיים האחרונים מניות בשוק ולמעשה מדובר במימושי רווחים לאחר הראלי האחרון. מצד שני, ישנם לא מעט גורמים בשוק המעריכים כי העליות תימשכנה. רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מעריך שתיקון בשוקי המניות בארץ ובעולם יגיע רק ברבעון הרביעי של השנה. גם אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג, לא מעריך שהירידות בפתח.

"ככל שהמעו"ף יתקרב לרמת 1,000 הנקודות, לחץ המכירות יגבר", אומר גנזל. "בכל זאת, לא הייתי מציע לאיש לנסות לדוג את התיקון המיוחל, שכן המומנטום החיובי חזק ופעולה נגד המגמה עלולה לעלות ביוקר רב".

שוק המט"ח הוא הסיפור של היום כאשר הדולר זינק ביותר מ-3%, לאחר שבנק ישראל החליט להגביר את מעורבותו בשוק ולרכוש יותר דולרים. מטרתו של בנק ישראל היא לחזק את הדולר כדי למזער את הפגיעה בייצוא מישראל, אשר מהווה כ-40% מצמיחת התמ"ג. בשוק מעריכים כי למרות שהדולר עשוי להתחזק בטווח המיידי, בנק ישראל לא יוכל לכוון את הדולר לאורך זמן.

נתוני מאקרו מהותיים לא פורסמו היום, אולם בכיר במשרד האוצר אמר היום ל"גלובס" כי הממשלה סיימה את חודש יולי עם עודף של כחצי מיליארד שקל. מדובר בנתון מפתיע לאחר הגירעונות בחודשים האחרונים.

המעו"ף ת"א 100 תל-טק נדל"ן הבנקים

מניות בכותרות

פריגו וטבע קיבלו אישור FDA לשיווק תרופה גנרית לאלרגיה. החברות ישווקו גרסה גנרית של תרופת ה-NASACORT, המיועדת לטיפול באלרגיה במבוגרים וילדים מעל לגיל 6. היקף המכירות של התרופה נאמד ב-305 מיליון דולר.

בנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל חזר על המלצת "תשואת יתר" למניית כי"ל עם מחיר יעד של 52 שקל למניה. האנליסטים הורידו את תחזית מחיר האשלג הממוצע שלהם לשנת 2009 ל-500 דולר לטון מ-565 דולר לטון, אך צופים עלייה במחיר ל-520 דולר לטון בשנת 2010.

דיסקונט השקעות תגייס 400 מיליון שקל על-ידי הרחבת אג"ח סדרה ט' של החברה, שאינה צמודה למדד המחירים לצרכן. במקביל, דסק"ש תציע לציבור לקנות אופציות ל-3 חודשים לרכישת 2 מיליון מניות החברה, במחיר מימוש של 100 שקל למניה, כלומר מחיר הגבוה בכ-15% ממחיר השוק.

שותפות הגז ישראמקו , דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר ריכזו עניין לאחר שמשרד התשתיות הודיעה כי לא ירכוש בבלעדיות גז מקידוח 'תמר'.

מניית קבוצת דלק בלטה היום בירידות במחזור השני בגודלו בשוק, לאחר שבית ההשקעות פסגות חתך את ההמלצה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר", לאחר עלייה של 400% במניה מתחיל השנה. "המהלך שביצעה המניה מוגזם במקצת ונתמך בעיקר במומנטום החיובי בשווקים בכלל ובחברות האחזקה בפרט", אומר האנליסט נועם פינקו, אשר הוריד את מחיר היעד למניה ל-767 שקל.

מניות הבנקים הגדולים פועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות נסחרו על רקע הפרסום ב"גלובס" כי בנק ישראל לא יאפשר להם לחלק דיבידנדים עד יוני 2010. מניית דיסקונט נסחרת היום תחת לחץ בשל דו"חות כספיים לא מעודדים שפירסם דיסקונט ניו-יורק, המרכז את פעילות הבנק בארה"ב.

מניית טאואר המשיכה לזנק גם היום ומשלימה נסיקה של 575% מתחילת השנה. אתמול הודיעה החברה כי תייצר שבבים למצלמה הרפואית הזעירה של מדיגוס . השתיים מתכננות להסתער על שוק שהיקפו צפוי להגיע לחצי מיליארד דולר ב-2010, עם צמיחה של 15% בשנה.

חברת הבנייה בוני התיכון הודיעה אתמול לאחר המסחר על חלוקת דיבידנד של 263.62 אג' למניה, דיבידנד גבוה ביחס למחיר המניה שמחיר הבסיס שלה עומד על 990 אג' למניה.

[לאתר המעו"ף]