רשות המסים: כשליש מבקשות הכופר במחצית 2008 נדחו

כך עולה מקובץ החלטות הכופר שהתקבלו במחצית השנייה של 2008 ■ סכומי הכופר נעים בין 10% ועד ל-50% מסכום ההעלמה ■ החלטות הכופר הבאות יפורסמו בצירוף שמות מקבלי הכופר

כשליש מבקשות הכופר נדחות; מרבית הדחיות הן במקרים בהם הועלם מס בסכום גבוה; סכומי הכופר נעים בין 10% ועד ל-50% מסכום ההעלמה - כך עולה מקובץ החלטות הכופר שמפרסמת היום (ג') רשות המסים.

מדובר בהחלטות שהתקבלו במחצית השנייה של 2008. ל"גלובס" נודע כי החלטות הכופר הבאות יפורסמו בצירוף שמות מקבלי הכופר, כפי שקבע בית המשפט העליון, ואז לראשונה יהיה ניתן לדעת האם הפרסום אכן שינה משהו בכל הנוגע להיקף בקשות כופר.

ההחלטות המפורסמות כעת ניתנו בבקשות כופר שהוגשו לוועדת הכופר ערב פרסום פסק הדין של בית המשפט העליון, שחייב כאמור את הפרסום.

קובץ החלטות הכופר כולל 123 החלטות, מתוכן 118 בתיקי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ו-5 החלטות בתיקי מכס ומע"מ. בכ-30-40 מקרים החליטה ועדת הכופר לדחות את בקשות הכופר. כך במקרה של קבלנים שהעלימו סכומי הכנסות גבוהים, וכך גם במקרים של רופאים שסיפקו לאחרים אישורים רפאויים כוזבים במטרה ליהנות מהקלות במס.

במקרים אלה דחתה הוועדה את בקושת הכופר: מנהל חברה לבניין מאזור הצפון שדרש הוצאות על סמך חשבוניות כוזבות בסך 2.1 מיליון שקל; קבלן בניין מאזור הצפון שנחשד בהעלמת הכנסות בסך כ-800 אלף שקל; קבלן בניין מאזור המרכזי שנחשד בהעלמת הכנסות ודרישת הוצאות כוזבות בסכום כולל של כ-1.2 מיליון שקל; ומנהל חנות בגדים מאזור ירושלים שנחשד בהשמטת הכנסות בסך 3 מיליון שקל.

כן דחתה ועדת הכופר את בקשתו של מנהל ובעל מניות בחברה לפתוח תוכנה, שנחשד בדיווח כוזב בדרישת הטבות למפעל מאושר שלא כדין ובסיוע של מייצג החברה, וקיבל כתוצאה מכך הכנסות מוטבות של כ-5 מיליון שקל; וכן נדחתה בקשתו של חלפן כספים מאזור המרכז, שנחשד בהעלמת קניות מעסק לא מדווח למכירת סיגריות בסך 21 מיליון שקל.

לעומת זאת, לגבי מנהל ובעל מניות בחברה לפתוח ויצור תוכנות מאזור המרכז, שנחשד בדרישת הטבות בספרי החברה שלא על-פי אישור מרכז ההשקעות בסכום כולל של כ-620 מיליון דולר - החליטה ועדת הכופר להשית עליו כופר של 400 אלף שקל.