בר-אילן: ההבראה שלנו צמודה לבנק מזרחי ולא למשרד האוצר

האוצר בתגובה: "בר-אילן ממשיכה בניסיונותיה להתחמק מהתנהלות בהתאם לחוק יסודות התקציב"

הסכסוך בין אוניברסיטת בר-אילן למשרד האוצר עדיין לא נרגע: לאחר שביום ראשון האחרון החליט האוצר לממש את האיום שלו ועיכב 15% מהתקצוב החודשי השוטף לאוניברסיטה לאחר שהמוסד לא דיווח על הסכמי שכר לאוצר, עוברת המערכה לעניין חריגות התשלום של דמי ההבראה.

כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, פנה הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לבר-אילן כדי שתסביר מדוע היא משלמת לעובדיה עבור יום הבראה תעריף הגבוה כמעט פי שלושה מהמקובל בשירות המדינה.

במסמך תגובה ששלחה בר-אילן למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), ושהגיע לידי "גלובס", מציינת האוניברסיטה כי גובה תשלום דמי ההבראה סוכם במסגרת הסכמים קיבוציים היסטורים משנת 1964 ו-1978, שבמסגרתם הוצמדו דמי ההבראה בבר-אילן לאלה של עובדי בנק מזרחי. עשר שנים לאחר מכן נחקק חוק יסודות התקציב (המחייב גופים נתמכים להעביר פירוטי שכר לאוצר - ר.ג, א.פ), ולכן טוענת האוניברסיטה כי חוק זה אינו חל על ההסכמים שנחתמו שנים קודם לכן.

אבל נראה כי טענות אלה של בר-אילן לא ממש אמורות לשנות את התמונה. במסמך שהוציאה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג בדצמבר 2008 מצוין כי בר-אילן, כמו גם אוניברסיטאות אחרות, משלמות תעריף חורג של דמי הבראה הגבוה מהנהוג במשק. למעשה הות"ת היתה זו שהפנתה את תשומת-לב האוצר לעניין החריגות בדמי ההבראה.

בות"ת גם מציינים כי "תעריף ההבראה לסגל המינהלי גבוה עוד יותר, וככל הנראה צמוד לתעריף ליום הבראה הנהוג בבנק מזרחי". עוד נכתב במסמך כי "עלות הפער בין התעריפים של ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ובנק המזרחי לתעריף על-פי חוזרי הממונה על השכר עומד על כ-8 מיליון שקל בשנה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בר-אילן ממשיכה בניסיונותיה להתחמק מהתנהלות בהתאם לחוק יסודות התקציב. במסגרת זו, מתעלמת האוניברסיטה זה זמן רב מדרישות הממונה על השכר וות"ת לקבלת נתונים הנוגעים לתשלום דמי ההבראה באוניברסיטה". באוצר מדגישים כי האוניברסיטה נדרשה לתת את תגובתה בעניין למשרד האוצר ולא לות"ת כפי שציינו בבר-אילן בשבוע שעבר שהם מתכוונים לעשות.