ארה"ב: 9 הרוגים בהתנגשות אווירית בין מסוק למטוס קל

מסוק תיירים מאיטליה התנגש באוויר במטוס קל בנסיבות לא ברורות, שני כלי הטייס צללו למימי נהר ההאדסון ■ ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע כי אפסו הסיכויים לאתר ניצולים, כוחות ההצלה עומלים על איתור הגופות

שוב אסון אווירי: תשעה בני אדם נהרגו אמש בהתנגשות מטוס קל ומסוק מעל שמי העיר ניו-ג'רזי סמוך לניו יורק. בין ההרוגים חמישה תיירים איטלקים. שני כלי הטייס צללו אל מי נהר ההאדסון שניות לאחר ההתנגשות באוויר.

כוחות החילוץ איתרו 3 גופות, ובשלב זה עומלים כוחות ההצלה על איתורן של יתר הגופות. ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע כי אפסו הסיכויים לאתר ניצולים בתאונה הקשה, שגבתה בין היתר גם את חייו של ילד אחד. על פי הדיווח, במטוס הקל היו שלושה נוסעים, ובמסוק היו חמשת התיירים מאיטליה. יחד עם הטייס - כל התשעה נספו בתאונה.

בשלב זה עדיין לא ברורות נסיבות התאונה, אך על פי הדיווחים, ככל הנראה התנגש המטוס הקל, מסוג "פייפר סרטוגה", בחלקו האחורי של המסוק. המסוק נפגע, נחצה, וצלל למי הנהר. המסוק הופעל על ידי חברת "ליברטי", חברת המסוקים הגדולה ביותר שמפועלת לתיירים, המעוניינים לראות את העיר ניו יורק מהשחקים.

התנגשות אווירית בין מסוק למטוס קל בנהר ההדסון / צלם: רויטרס

אסון רודף אסון

בחודשיים האחרונים פוקדים את העולם אסונות אוויריים קשים, במה שנראה כתקופה שארגוני התעופה לא היו עדים לה זמן רב. לפני כשלושה שבועות נהרגו 30 בני אדם בהתרסקות מטוס איראני בנמל התעופה בעיר משהד, בצפון-מזרח המדינה.

שבועיים קודם לכן התרסק מטוס נוסעים נוסף באיראן, אך במקרה הטראגי ההוא נספו כל 168 נוסעיו. מטוס הנוסעים של חברת התעופה "כאספיאן איירליינס" התרסק בצפון המדינה, ועל פי הדיווחים מטהרן הסיבה הייתה תקלה טכנית מסויימת במטוס.

הטייס ניסה לשוב על עקבותיו לנמל התעופה בטהרן, או אפילו לנסות ולבצע נחיתת חירום - אך ככל הנראה לשווא, ואז הוא התרסק. הטלוויזיה האיראנית דיווחה ששמונה חברים בנבחרת נערי הג'ודו האיראני נהרגו בהתרסקות. הנבחרת הייתה אמורה להתאמן יחד עם הנבחרת הארמנית.

לפני כחודשיים מטוס נוסעים של חברת אייר פראנס התרסק ב-1 ליוני בדרכו מברזיל, ולפני כחודש וחצי התרסק באוקיינוס ההודי מטוס נוסעים תימני.