גוגל משיקה את ה-Google Sites בעברית - יסייע בהקמת אתרים אישיים

השירות, שמוצע מהיום עם ניווט המותאם לשפה, מאפשר להעלות לאתר האישי מידע כמו יומנים, סרטים, תמונות, מסמכים וגאדג'טים - ולחלוק אותם לצורכי צפייה או עריכה משותפת עם קבוצת משתמשים מוגדרת

עוד מוצר מגוייר של גוגל. ענקית האינטרנט משיקה היום (א') את שירות Google Sites בעברית ובערבית. שירות זה מאפשר למשתמשי האינטרנט ליצור בקלות עמודי אינטרנט משלהם במהירות וללא צורך בידע טכני.

מדובר בשירות המוצע בחינם עם יכולת איחסון של עד 100 מגה בייט, ובעבור נפח איחסון גבוה יותר יש לשלם 50 דולר פר יוזר לשנה.

השירות, שמוצע מהיום בממשק בעברית וניווט המותאם לשפה, מאפשר להעלות לאתר האישי מידע רב, כגון יומנים, סרטים, תמונות, מסמכים וגאדג'טים - ולחלוק אותם לצורכי צפייה בלבד או עריכה משותפת עם קבוצת משתמשים מוגדרת.

המוצר מכוון בעיקר לבתי עסק פרטיים, כאשר על-פי מחקר של TNS טלסקר שנעשה עבור גוגל במאי השנה, רק ל-49% מבתי העסק בישראל יש גם אתר אינטרנט. עם זאת, המוצר מיועד גם למשתמשי הקצה, בתי-ספר וארגונים גדולים. השירות ניתן גם כחלק מחבילת Google Apps (שכולל 8 מוצרים), שבה משתמשים כ-1.75 מיליון עסקים.

שירות Google Sites הושק בפברואר 2008, וכיום הוא זמין ב-40 שפות. הטכנולוגיה שלו מבוססת על זו של חברת JotSpot אותה רכשה גוגל ב-2006. היום, כאמור, מושק השירות המלא בעברית, אולם גוגל כבר שיחררה לציבור אפשרויות שימוש מוגבלות יותר בעברית, מה שתרם לכך שכבר היום ניתן למצוא בתוצאות חיפוש מאות אתרים בעברית שמבוססים על Google Sites.

כבר כיום קיימים אתרים שמאפשרים לגולשים להקים אתר אינטרנט בקלות יחסית, כדוגמת Wix הישראלית, אולם ריקי דרורי, סמנכ"לית השיווק של גוגל ישראל, טוענת כי "היכולות של השירות, והעובדה שהוא מבוסס על התשתיות של גוגל, מאפשרות פשטות, מהירות וסקלביליות. אלמנט נוסף שמבדל אותנו זה אפשרויות השיתוף. כל אחד יכול להחליט מי יראה את האתר, ואילו משתמשים יכולים גם לקבל נגישות לפעולות עריכה".

לדבריה, "עבור הרבה ארגונים, עסקים ואנשים פרטיים, האינטרנט הפך לאמצעי התקשורת העיקרי בחיי היומיום, והשירות הזה מוריד חסמי כניסה שמנעו מאנשים להקים אתרים, בין אם מסיבות פיננסיות או טכנולוגיות. זה גם אומר שייווצר עוד תוכן לאינטרנט הישראלי. אנחנו למעשה מוסיפים כפתור עריכה לאינטרנט הישראלי, וזה פשוט כמו לערוך מסמך Word".

השירות מאפשר למשתמשים להוסיף גם פרסומות אדסנס באתר, במטרה לייצר הכנסות מהאתר, או להטמיע גאדג'טים פרסומיים, אולם הוא לא מאפשר לגולשים אחרים לעקוב אחר תכניו באמצעות מודל ה-RSS (רסיסי מידע המגיעים ממגוון מקורות, אותם ניתן לקבל במקום וובי אחד).