האצ'יסון מציעה מימון של מאות מיליוני שקלים לקבוצה שתרכוש את פרטנר

עמיקם כהן, נציג האצ'יסון במו"מ, עשוי לטוס בימים הקרובים להונג-קונג כדי להכריע מי יהיה הזוכה ■ בחירת הזוכה צפויה תוך יום-יומיים לאחר שכל הצדדים הגישו את הצעותיהם הסופיות ונערך מו"מ לשיפור ההצעות

עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר ומי שמונה מטעם האצ'יסון לטפל במשא-ומתן למכירת השליטה בפרטנר, צפוי ככל הנראה לטוס בימים הקרובים להונג-קונג למטה האצ'יסון, במטרה להחליט סופית על זהות רוכשי חברת הסלולר - או שיו"ר האצ'יסון, קניג פוק, יגיע לישראל לצורך סגירת המשא-ומתן.

ל"גלובס" נודע כי הסגירה על זהות הזוכה צפויה להתקבל בתוך יום-יומיים, לאחר שכל הצדדים הגישו את הצעותיהם הסופיות, ונערך משא-ומתן כדי לשפר את ההצעות. כרגע ישנם שני גורמים שהגיעו לסוף התהליך: קבוצת אילן בן-דב וקבוצת שאול אלוביץ, כששניהם כבר עברו מספר סבבים של שיחות לשיפור הצעותיהן.

קרן פרמירה פרשה מהמירוץ ביום שישי האחרון, לאחר שהגישה הצעה משופרת ולא היתה מוכנה להמשיך ולנהל משא-ומתן נוסף שיגרור את המחיר כלפי מעלה ושידרבן את הקבוצות המתחרות בכל פעם מחדש לשפר את הצעותיהן.

פרמירה הסכימה להציע הצעה אחת משופרת, אך כשהבינה כי היא לא יכולה לזכות בבלעדיות על ניהול המשא-ומתן הסופי - החליטה לפרוש מהמירוץ. ככל הנראה נמשכו המגעים עם אנשי פרמירה המטפלים בעסקה על מנת לנסות ולראות אם אפשר להחזיר אותם לתהליך, אך הסיכויים לכך קלושים.

בתוך כך נודע כי לאור קשיי המימון של העסקה מצד חלק מהקבוצות והנכונות של הבנקים להציע עד כ-50% מהעסקה, הסכימה האצ'יסון לתת מימון לעסקה בשיעור של כמה מאות מיליוני שקלים. המטרה היא לעזור לחלק מהקבוצות שנתקלו בקושי לסגור את העסקה עד הסוף ולבצע אותה, וזאת בתמורה לשיעבוד של המניות וקנס גבוה במקרה שהרוכש לא יעמוד בתנאי המימון.

בסוף השבוע נרשמה דריכות רבה גם בקבוצת אלוביץ וגם בקבוצת בן-דב, והמשא-ומתן והמגעים בין הקבוצות השונות נמשך גם במהלך השבת בזמן חתונתו של עידן עופר באי היווני מיקונוס, אליה הגיעו חלק נכבד מהמעורבים בעסקה.

לאלוביץ ולבן-דב יש יתרונות וחסרונות שונים לגבי היכולת לסגור את העסקה מבחינת מימון ומבחינת תנאי רגולציה, והדבר משפיע על כל אחד מהם מבחינת ההחלטה של האצ'יסון עם מי ואיך לסגור את העסקה, שכאמור צפויה להיסגר בתוך יומיים.