UBS מפיץ מניות גד זאבי בבזק בהיקף 1.15 מיליארד שקל

לפני כולםהמניות מהוות כ-5.85% מהון המניות של בזק ■ גורם בשוק: "UBS יחסלו היום את כל הבלוק" ■ הערכות: המניות יימכרו למשקיעים זרים ומוסדיים מקומיים

משרד המשפטים מוכר 155 מיליון מניות בזק של גד זאבי בשער של 7.43 שקלים למניה, הנמוך בכ-2.2% ממחיר הבסיס של המניה היום (ב') בשוק. כך נודע ל"גלובס". את בלוק המניות, שמהווה כ-5.85% ממניות בזק, מפיץ בית ההשקעות UBS. נזכיר כי מניותיו של גד זאבי בבזק, שהיקפן עומד היום על כ-17%, מוחזקות על ידי כונס הנכסים של זאבי, כך שמכירתן מצריכה אישור של בית משפט, אשר כבר התקבל.

"UBS יפיצו את המניות בשעות הקרובות, הן יחסלו היום את כל הבלוק", אומר גורם בשוק ל"גלובס". לפי ההערכות, בית ההשקעות יפיץ את החבילה למשקיעים זרים ומוסדיים מקומיים. היקף החבילה הינו כ-1.15 מיליארד שקל - מהגדולות ביותר שנמכרו אי פעם בבורסה.

ולרשימת המרוויחים מהמכירה: UBS עצמו יגזור עמלה של 4.65 מיליון שקל. בנק הפועלים, אשר יבצע בפועל את העברת המניות, ירוויח כ-230 אלף שקל. כונס הנכסים של זאבי, עו"ד אלקס הרטמן, יקבל שכר טרחה של 5.47 מיליון שקל בתוספת מע"מ. בכוונתו להעביר את הכספים מהמכירה לבנקים מבקשי הכינוס - פועלים, לאומי, הבינלאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, אגוד ומרכנתיל.

אתמול (א') הודיעה בזק כי בעלי השליטה בה, קבוצת אייפקס-סבן, מימשו חלק מהשקעתם בחברת התקשורת. הקבוצה מכרה 5.64% ממניות בזק תמורת 1.12 מיליארד שקל, לפי שער של 7.5 שקלים למניה. לפי ההערכות, המניות יופצו בעיקר למשקיעים מוסדיים באמצעות לידר שוקי הון וסיטי.

המכירה באה כשנה לאחר שהקבוצה מימשה אופציה לרכישת 10% ממניות בזק במחיר של 3.8 שקלים ועלתה להחזקה של 40%. מאז עלתה המניה ביותר מ-30% כך שהקבוצה ביקשה לממש רווחים, ומי שדחפה לכיוון המכירה הייתה בעיקר קרן אייפקס, שבתור קרן השקעות פרטית ביקשה לחלק את הרווחים למשקיעיה.