נעילה שלילית באירופה: הדאקס איבד 0.75% והקאק 0.5%

גלובס tv עיתון "הטלגרף" דיווח כי הבנק המרכזי של אנגליה יעדכן מטה את תחזית הצמיחה של כלכלת בריטניה ויזהיר מפני היווצרות מלכודת דיפלציונית ■ מניית ואלור עלתה ב-2.5% בפרנקפורט

המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות שערים, בהובלת מניות יצרניות הרכב והסחורות, כאשר משקיעים מימשו רווחים לאחר ראלי בן ארבעה שבועות שהזניק את מחירי המניות לרמה הגבוהה ביותר מזה תשעה חודשים.

המדדים המובילים באירופה איבדו מערכם 0.2%-0.75% בהובלת הבורסה בגרמניה. בבריטניה, עיתון "הטלגרף" דיווח כי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) יעדכן מטה את תחזית הצמיחה של כלכלת בריטניה ויזהיר מפני היווצרות מלכודת דיפלציונית. העיתון הבריטי העריך כי נגיד ה-BOE, מרווין קינג, ישתמש בדו"ח האינפלציה שצפוי להתפרסם ביום רביעי הקרוב כדי להסביר מדוע החליט בשבוע שעבר להגדיל את תוכנית ההרחבה הכמותית ב-50 מיליארד ליש"ט ל-175 מיליארד ליש"ט.

ברקע, "גורו השווקים המתעוררים", מארק מוביאוס, חוזה נפילה של עד 30% לשוקי העולם בהמשך השנה, לאחר שהשווקים עלו בחדות מהשפל שהציגו בתחילת השנה. "כאשר יש כאלה עליות חדות, כמעט ללא עצירה, אין ספק שתיקון יגיע בשלב כלשהו. אני צופה תנודתיות רבה", אמר מוביאוס, מנכ"ל טמפלטון השקעות, בכנס שנערך בקואלה למפור, מלזיה.

מדד MSCI העולמי טיפס ב-54% מאז השפל של 13 שנה שהציג ב-9 למארס, לאחר שממשלות ברחבי העולם הזרימו כ-2 טריליון דולר למגזר הפיננסי, לתשתיות, לתעשיית הרכב ולסקטורים נוספים, על מנת להגדיל את הביקושים.

מדד פוטסי 100 ירד ב-0.2% ל-4,722 נק' ■ מדד דאקס איבד 0.75% ל-5,418 נק' ■ מדד קאק 40 נחלש ב-0.5% ל-3,504 נק' ■ מדד SMI של ציריך נסוג ב-0.3% ל-6,007 נק'

מניות בכותרות

HSBC חתך את המלצתו למניית פולקסווגן ל"תשואת חסר" מ"נייטרלי". מורגן סטנלי חתך את המלצות למניית דיימלר ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר".

מניית בנק UBS ריכזה עניין לאחר שהוחלט להאריך את השיחות בעניין העלמות המס של לקוחות אמריקנים של הבנק השוויצרי עד ל-12 באוגוסט.

מניית דויטשה בנק עוררה עניין לאחר שבנק Hua Xia (סימול: 600015 בשנחאי), שנמצא בבעלותו החלקית של הבנק הגרמנית, דיווח על ירידה של 13.6% ברווחי המחצית הראשונה של השנה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

מגזין של המשרד לביטחון פנים של סין האשים את ענקית הכרייה ריו טינטו בריגול תעשייתי במשך שש שנים, ובגרימת נזקים כלכליים משמעותיים. ריו טינטו טענה כי ארבעת עובדיה שנעצרו בסין בחשד לריגול, לא עשו דבר שאינו מוסרי והכחישה כי הם שיחדו עובדים באתרי כרייה שונים בסין תמורת מידע תעשייתי מסווג.

מניית יצרנית דגני הבוקר קלוג ריכזה עניין לאור העלייה החדה במחירי הסוכר. מספר האופציות לרכישת סוכר למסירה במארס במחיר של 30 סנט לליברה, גדל ב-44% בהשוואה ל-7 באוגוסט, וזינק פי 18 במהלך ארבעת החודשים האחרונים. מחיר הסוכר זינק ב-76% מאז תחילת השנה, והגיע ל-20.85 סנט לליברה בשבוע שעבר - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 1981.

ישראליות באירופה

טיטניום ניהול נכסים דיווחה על הפסד של 1 מיליון ו-195 אלף דולר, או 0.06 דולר למניה מדוללת ברבעון השני, לעומת הפסד של 1 מיליון ו-492 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה גדלו ב-10% ל-4 מיליון ו-944 אלף דולר.

QLI דיווחה היום לבורסה של לונדון כי תערוך פגישה של בעלי המניות ב-14 לספטמבר בלונדון.

חברת ואלור , אחת מהחברות הישראליות הנסחרות בבורסה הגרמנית, מנהלת מגעים למכירתה לחברה האמריקנית Mentor Graphics. כך נודע ל"גלובס". ואלור, המפתחת פתרונות תוכנה לייעול תהליכי התכנון, הייצור וההרכבה של מעגלים מודפסים, וממוקמת בעיר יבנה, נסחרת בבורסה הגרמנית לפי שווי של 106 מיליון דולר לאחר שנסקה מתחילת השנה בשיעור של 183%. בשלב זה לא ברור לפי איזה מחיר תירכש ואלור, והאם לאחר הנסיקה לעיל, יקבלו בעלי מניותיה פרמיה נוספת על המחיר בשוק ההון.