גורמים באוצר: מנסים לגלגל אלינו את פתרון חובות הקולנוע של ערוץ 10

חובות ערוץ 10 בתחום הקולנוע עומדים על 24 מיליון שקל ■ גורם באוצר: "מי שאמור לפתור את בעיית הקולנוע, כמו גם את כל נושא התוכן, זה הרגולטור הממונה" ■ הרשות השנייה: לא נעשתה פנייה לאוצר בנושא

במשרד האוצר מאשימים את משרד התקשורת ואת מועצת הרשות השנייה בניסיון לגלגל לידי האוצר את נושא חובותיו של ערוץ 10 בתחום הקולנוע.

גורמים במשרד האוצר אמרו ל"גלובס" כי הם תמהים ומופתעים מניסיונם של משרד התקשורת ושל יו"ר מועצת הרשות השנייה לפנות אליהם בבקשה לעזור להגיע לסיכום עם ערוץ 10 בעניין הקולנוע, זאת בין השאר באמצעות מתן הלוואה של 24 מיליון שקל לכיסוי החוב.

"מי שאמור לפתור את בעיית הקולנוע, כמו גם את כל נושא התוכן, זה הרגולטור הממונה ולא משרד האוצר. אנו מופתעים שמנסים לפנות לאוצר בעניין זה, לאחר שכל המשא-ומתן שניהלנו היה יחד עם משרד התקשורת, והסיכום שהושג נעשה יחד איתו ובהסכמתו. עכשיו נזכרו במשרד התקשורת וברשות השנייה שיש להם בעיה עם הקולנוע", אומר גורם באוצר.

לדברי אותו גורם, "פרסנו את החובות הכלכליים, וזה נראה עתה מופרך לחלוטין שאחרי שיש סיכום פתאום מנסים לגלגל עלינו את נושא הקולנוע. אין שום אפשרות שנסייע בתחום זה, ואין לנו כל סמכות חוקית לעשות כך. כל ענייני התוכן הוא לא תחום שמותר לאוצר בצורה חוקית להתעסק איתו. זה מה שבתחום הרגולטור.

"גם הקרן שתוקם על-ידינו היא מבחינתנו לא חלק ממחוייבויות התוכן של ערוץ 10. אם המועצה רוצה לראות בה ככזו - זו החלטה שלה. הרשות השנייה היא זו שאחראית על תחום התוכן ולא אנחנו, ומשרד התקשורת הוא זה שאחראי על הרשות השנייה. זה התפקיד שלהם למצוא פיתרון בעניין".

כאמור, למרות הידיעות על השגת הסדר עם ערוץ 10, מסתבר כי יש לא מעט נושאים שעדיין עומדים פתוחים ולא מאפשרים את הארכת הזיכיון של הערוץ. אתמול (א') התקיימה ישיבת מועצה בעניין, אולם טרם התקבלו בה הכרעות שכן עדיין אין סיכומים נוספים.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, סירבה להגיב על הידיעה, אולם גורם ברשות השנייה אמר בתגובה לדברים כי "ההחלטה על הקמת הקרן נעשתה כחלק מכוונה של האוצר להעמידה כערובה לחובות ישראל 10 בתחום התוכן, והיה זה האוצר שהכריז על הקמת הקרן כחלק מההסדר, אך מסתבר שחזר בו. יו"ר מועצת הרשות הבהירה בוועדת הכלכלה כי על האוצר להעניק הלוואה בסך של 60 מיליון שקל והמועצה תפתור את נושא התוכן. אם האוצר היה מעמיד את ה-60 מיליון שקל כהלוואה - הדברים היו נראים אחרת, שכן היום הערוץ צריך להעביר 10 מיליון שקל לתמלוגים במקום לתוכן. שאלת הקולנוע היא שאלה שמועצת הרשות תדון בה, ובכל מקרה לא נעשתה כל פנייה בנושא לאוצר".