שופינג טכנולוגי בניו-יורק

המפרטים הטכנולוגיים של הגאדג'טים נעשו עשירים ומרתקים - והמחירים זולים

אפשר לחשוב על כמה סיבות להימנע מביקור בניו-יורק בשבועות הקרובים. הטמפרטורות באוגוסט-ספטמבר למשל, עלולות לנוע בין חום כבד לגשם שוטף; המצב הכלכלי השאיר הקיץ בעיר הרבה יותר ניו-יורקים מקומיים ואלה נרגנים מתמיד; וגם שפעת החזירים ממשיכה לעורר פאניקה במיוחד לאור העובדה, שהחיסונים לא יגיעו לעיר לפני אוקטובר.

אבל את מיליוני התיירים מכל רחבי העולם, שגודשים כיום את העיר, שום דבר לא מרתיע; מנהטן היא עדיין מקום עלייה מקודש לרגל לחובבי השופינג והגאדג'טים.

השנה, לאור התחרות המחריפה על כיסו של הצרכן האמריקני, המפרטים הטכנולוגיים של הגאדג'טים עשירים ומרתקים מתמיד והמחירים נמוכים עד כדי גיחוך בהשוואה לרוב מדינות העולם. לטובת ממלאי המזוודות הטרנס-אטלנטיים, שיבקרו בקיץ או בסתיו בעיר, ובעצם בארצות-הברית בכלל - ריכזנו כאן כמה מוצרים וטכנולוגיות, שנחתו זה עתה על המדפים ושווה לתת עליהם את הדעת.

ספרים אלקטרוניים: אמזון מול סוני

אחרי תקופה ארוכה בשוליים, הצליחה אמזון להפוך השנה את קורא הספרים האלקטרוני שלה, הקינדל, למוצר לוהט, שזוכה להרבה התעניינות. במסגרת ניצול ההצלחה השיווקית השיקה החברה לפני מספר שבועות גם את "האח הגדול" של קורא הספרים, שזכה לשם קינדל DX.

מדובר בקורא, שמעוצב בגודל של דף מגזין טיפוסי ומטרתו העיקרית היא לספק חוויית קריאה אלקטרונית לחובבי הפורמט המורחב. ל-DX הדקיק יש מסך 9.5 אינץ', גדול בשליש מהדגם המקורי, עם 16 גווני אפור, וזיכרון מורחב של 3.3 ג'יגה-בייט, שיכול לאכסן עד 3,500 ספרים ומגזינים.

יש לו פונקציות מתקדמות כמו התאמה אוטומטית של הטקסט לאורך או לרוחב, תמיכה בשלל קבצים ומודם סלולרי מדור 3, שיכול להוריד אלחוטית מהרשת ספר שלם בתוך כ-60 שניות בלבד. למכשיר יש גם רמקולים ותוכנה, שמאפשרת לתרגם טקסט-לדיבור ולהקריא לכבדי ראייה או לעצלנים. המחיר: 490 דולר.

לג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון יש סיבה להסתכל בעצבנות מעבר לכתפו מכיוון, שסוני מציגה בארצות-הברית את התשובה שלה לקורא הספרים האלקטרוני שלו, שנושאת את השם e-Book. היפנים, וסוני בפרט, פיתחו ושיווקו קוראי ספרים אלקטרוניים ביפן הרבה לפני שאמזון הפכה את הטכנולוגיה לאופנתית, ולפיכך הם הגיבו בזריזות.

הפיתרון של סוני כולל שני דגמים. הראשון, הוא דגם כיס בשלל צבעים, שאינו גדול בהרבה מהאייפון, אבל מצויד במסך 5 אינץ' איכותי ובזיכרון, שיכול לאכסן עד 350 ספרים. המחיר שלו אגרסיבי מאוד - 199 דולר, כ-100 דולר פחות ממחיר הקינדל הבסיסי, מה שעשוי לרמז על מלחמת מחירים מתקרבת.

לצד הדגם הזה משווקת סוני את הדגם TOUCH עם מסך מגע בגודל 6 אינץ'. הדגם הבכיר הופך את חוויית הקריאה לעשירה יותר ומאפשר לקורא לרשום הערות על "הדפים" באמצעות עט-מגע, להדגיש קטעי טקסט נבחרים ולאחר מכן לייצא או להדפיס את כל ההערות.

מערכת תפריטי מגע מאפשרת דפדוף אינטואיטיבי בין דפים ופרקים או מעבר לפונקציות משנה - ויש הרבה כאלה. ביניהן תמיכה בקבצי WORD ו-PDF, מילון אוקספורד מובנה לתוך הזיכרון, שפועל בתיאום עם הטקסט, חריצי הרחבה חיצוניים לכרטיסי זיכרון מטיפוס SD או ממורי סטיק ועוד.

לסוני אין אולי נגישות למאגר הספרים האלקטרוני העצום של אמזון אבל היא עדיין מציעה הורדה של עשרות ספרים ומגזינים רבי מכר במחיר של 9.99 דולרים ליחידה - בדיוק כמו מחיר התוכן של אמזון - ותומכת בתקן סטנדרטי, שמאפשר הורדה ו"השאלה" של ספרים מספריות ציבוריות. דגם המגע עולה כ-299 דולר.

מצלמות: מקרנים מובנים ותלת-ממד

מצלמות ומסרטות וידיאו היו ונשארו להיט הקניות של תיירי הקיץ ומיטב היצרנים בענף שולפים בימים אלה גימיקים מרשימים במלחמה על המקום הפנוי במזוודות.

הגאדג'ט האולטימטיבי, בינתיים, הוא המצלמה הקומפקטית החדשה של ניקון, S1000, שהיא הראשונה מסוגה בעולם שמשלבת בתוכה מקרן מובנה. לאחר הצילום היא מאפשרת בלחיצה אחת להקרין תמונות סטילס או קטעי וידיאו על כל קיר או משטח ישר בגודל של עד 40 אינץ'. ניתן להקרין תמונה בודדת, מצגת שקופיות או סרט וידיאו בליווי פס קול.

ניקון טוענת כי "מדובר בשיטה חדשה של תקשורת חזותית" ומפרטים את שלל היישומים האפשריים של מצלמת המקרן - החל מ"הכנסת חיים למסיבות ולאירועים משפחתיים" ועד הקרנת תמונות על התקרה תוך כדי הקראת סיפורים לילד בלילה. מלבד המקרן זוהי גם מצלמה דיגיטלית עדכנית עם זום פי 5, עדשה רחבה ושאר ביצועים נפוצים.

התשובה של פוג'י היא גימיק מרשים לא פחות: מצלמה דיגיטלית קומפקטית לחובבים, שמסוגלת לצלם בתלת-ממד (3D). המצלמה הקטנה מבצעת את הטריק באמצעות 2 עדשות אופטיות מקבילות שמצלמות בו-זמנית את התמונה משתי זוויות שונות. מעבד נתונים מתוחכם ממזג אותן לתמונה אחת תלת-ממדית.

כדי להשלים את החוויה מציעה החברה "מסגרת תמונה דיגיטלית" עם מסך LCD מיוחד בגודל 8 אינץ', שמאפשר לצפות בתמונות בתלת-ממד ללא סיוע משקפיים מיוחדים. פוג'י אפילו פיתחה עבור המצלמה שירות הדפסה של תמונות בתלת-ממד.

חובבי חיי הלילה עשויים לגלות עניין דווקא במצלמות הקומפקטיות החדשות של סוני, TX1 ו-WX1, שמצוידות בחיישן תמונה ייחודי עם טכנולוגיה של הארה אחורית. היתרון הוא יכולת של החיישן לאסוף הרבה יותר אור מבעבר בתנאי תאורה בעייתיים.

החברה טוענת, שהמצלמות מסוגלות להפיק תמונה איכותית בחדר עם אור נר בודד, ללא צורך בפלאש או בחצובה. מלבד זאת אלו הן מצלמות 10 מגה-פיקסל מתקדמות, עם יכולת צילום וידיאו באיכות HD, מצב צילום מהיר לתמונות פנורמה, שמאפשר ללחוץ על כפתור ההפעלה ולסרוק בתנועת יד היקפית את הנוף ועוד. המחירים נעים סביב 350 דולר בארצות-הברית.

ולמה לצלם כשאפשר לתת ל"מוח" של המצלמה לעשות את העבודה בשבילכם? הגישה הזו הובילה את סוני לפתח את "אביזר המסיבות" האולטימטיבי: תחנת עגינה ממונעת למצלמות דיגיטליות שלה, שעוקבת באמצעות חיישני המצלמה המובנים אחרי אובייקטים נעים בסביבתה, מתמקדת בפנים ובחיוכים ומצלמת סצנות ספונטניות ללא צורך בהתערבות אנושית ומבלי שהאובייקט יספיק להגיב. ניתן לתכנת את המצלמה לעקוב אחרי פרצוף ספציפי או לצלם סביבה. המכשיר, שמחירו 150 דולר, מסוגל להסתובב ב-360 מעלות ולהטות את זווית הצילום כ-24 מעלות. מתאים גם לבלשים פרטיים.