מנהל בתי המשפט למזוז: לחקור את אחיו של בניזרי על זילות בית המשפט

השופט משה גל טוען כי דוד בניזרי השתלח בשופט העליון אדמונד לוי וכינה אותו "רשע וגס רוח", לאחר שזה החמיר בעונשו של שלמה בניזרי ■ עפ"י חוק העונשין, "המפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין - דינו מאסר 3 שנים"

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לבחון האם הרב דוד בניזרי, אחיו של השר לשעבר שלמה בניזרי, עבר עבירה של זילות בית המשפט, כשכינה את השופט אדמונד לוי "רשע וגס רוח".

כזכור, בית המשפט העליון החמיר בעונשו של בניזרי, שהורשע בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט - וגזר עליו 4 שנות מאסר בפועל במקום 18 חודשים שנגזרו עליו במחוזי. הסיבה להחמרה החריגה היתה "תג מחיר" חדש לענישה בעבירות השחיתות, שקבע השופט אדמונד לוי שכתב את פסק הדין.

השופט גל צירף לתלונתו שורה של התבטאויות מצד דוד בניזרי. כך, למשל, אמר לאחר גזר הדין: "יש הרבה הומואים בבית המשפט, בכנסת, במשטרה ובפרקליטות, וכנראה שהאמת לא נעמה לאוזנם של הרבה יהודים במערכת אכיפת החוק".

השבוע אמר בניזרי האח בראיון לתחנת רדיו חרדית כי מוצאו העדתי וכיפתו של השופט לוי נועדו לסמא את העיניים. "אדמונד לוי יכול להיות מזרחי גאה. זה חלק מהסמיות עיניים, כיפה על הראש, מזרחי גאה ששילש לשלמה בניזרי את העונש".

לדבריו, על השופט לוי חלה ההלכה שאומרת שכל מי ששופט לפי ערכאות ולא לפי ההלכה היהודית הוא "רשע, גס רוח ומרים יד בתורת משה". בניזרי הוסיף כי אחיו סומן ונרדף על-ידי "הקליקה" בשל "מלחמת התרבות" ומשום ששלמה בניזרי "לא שותק כי הוא היחיד שדיבר".

השופט גל כותב למזוז כי "הרב בניזרי מטיח דברים חריפים ומתלהמים כלפי בית המשפט העליון והשופט שישב בדין. מדובר בדברים העולים עד כדי זילות של ממש, תוך שימוש בסגנון משתלח, גס וברוטלי. יש לראות בחומרה ניסיון ליצור דה-לגיטימציה של המערכת המשפטית ושופטיה וליחס כוונות בלתי ענייניות, תוך הכפשת שופט בשל החלטה שנתן הנסמכת על שיקול-דעתו המקצועי".

לדבריו, "הטחת דברי-בלע כאלה ושיסוי כנגד בית המשפט העליון - המוסד עצמו והשופטים - מקוממת ובלתי נסבלת", ועולה כדי עבירה של זילות בית המשפט.

חוק העונשין מגדיר עבירה זו כ"האומר או כותב דבר על שופט או דיין לעניין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה - דינו מאסר 3 שנים. אולם, ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו ענין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה".