אשתו של מייסד טוויטר הציגה עדכונים שוטפים מחדר הלידה

הלידה שעברה שרה וויליאמס היא מהראשונות שמועברות בטוויטר, אך נראה כי מדובר בטרנד בקרב אימהות לעתיד ■ פסיכולוגית: "זה נורא"

מנכ"ל אתר הרשת החברתית והמיני-בלוגינג טוויטר, אוון וויליאמס, לקח את המושג "לקחת את העבודה הביתה" צעד אחד (לפחות) קדימה, כשאישתו, שרה וויליאמס, שלחה עדכונים באתר בעוד היא כורעת ללדת.

תחילתה של סדרת העדכונים המקורית החלה עם ירידת המים של וויליאמס, שטרחה לדווח על כך ל-14,000 העוקבים שלה באתר. בהמשך שלחה וויליאמס עידכונים עם הגיעה לבית-החולים, במהלך צירי הלידה שחוותה וכאשר החליטה לקבל זריקת אפידורל.

על הלידה עצמה דיווח האב המאושר בטוויט הקצרצר "Perfect Baby Boy", שנשלח אתמול (ג') אחר-הצהריים לפי שעון ניו-יורק. אם העובדה ששרה וויליאמס המשיכה לשלוח עדכונים ברשת תוך כדי תהליך הלידה לא מספיקה, יש לציין גם שהיא לא שכחה להביא לבית-החולים גם את חוש ההומור שלה.

בהודעה הראשונה שתיעדה את לידתה כתבה וויליאמס "טוויטר יקר, ירדו לי המים, זה בכלל לא כמו אצל שרלוט מ'סקס והעיר הגדולה'".

הלידה שעברה וויליאמס היא אמנם מהראשונות שמועברות באמצעות טוויטר, אך היא בהחלט לא היחידה שבחרה ללוות את הריונה במחשבות ובהגיגים אודות החוויה ולפרסמם באתר.

לטרנד המסתמן בקרב אימהות ואימהות לעתיד בארה"ב יש לא מעט מבקרים החושבים שמדובר בתופעה פסולה. "אני חושבת שזה נורא", אמרה ד"ר רננה ברוקס, פסיכולוגית, בראיון לעיתון "בולטימור סאן". "אחד הרגעים היחידים בחיינו בה אנו יכולים להעניק לאהובינו תשומת-לב שלמה מתרחש בחדר הלידה", אומרת ברוקס, "אני חושבת שבזבוז הרגע הזה בכתיבה לאנשים שלא נמצאים שם הורסת אותו. שום דבר לא דחוף, אפשר לכתוב על זה גם אחר-כך".

פעם שנייה: טוויטר נופל

האתר טוויטר חדל לפעול אתמול לזמן קצר, ככל הנראה בשל התקפה מקוונת של האקרים על האתר. בשבוע שעבר חווה האתר נפילה ממושכת יותר בשל אותה הסיבה.

בבלוג הרשמי של טוויטר נכתב כי אנשי האתר מנתחים את המידע המצוי בידיהם על התקלה כדי לנסות ולאתר את מקורה. לא נמסרו פרטים נוספים.

ביום חמישי שעבר הופסקה פעילות טוויטר למספר שעות בשל מה שהתברר לאחר מכן כהתקפה של האקרים רוסים שכוונה אל בלוגר גיאורגי המשתמש באתר. ההאקרים יצרו עומס מזוייף על האתר, שחסם אותו בפני מיליוני המשתמשים הרשומים בו.

באותה ההתקפה נפגע גם אתר הרשת החברתית פייסבוק ואתר איחסון הבלוגים LiveJournal, אך רק בטוויטר נרשמה הפסקת פעילות למספר שעות.