הסטארט-אפ הישראלי Boxee השלים סבב גיוס שני בהיקף 6 מיליון דולר

החברה, שמפתחת תוכנת מדיה סנטר המאפשרת לשלוט בתכני המדיה המאוחסנים במחשב האישי או במרחב האינטרנטי, גייסה עד כה 10 מיליון דולר

גל הגיוסים בקרב חברות האינטרנט ממשיך. הסטארט-אפ הישראלי Boxee השלים סבב גיוס שני בהיקף של 6 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון ג'נרל קטליסט, לצד המשקיעות הקיימות ספארק קפיטל ו-Union Square ונצ'רס. יחד עם הסיבוב הנוכחי גייסה עד כה החברה סכום של 10 מיליון דולר.

Boxee הוקמה ב-2007 על ידי אבנר רונן, המנכ"ל, (שהקים גם את חברת המסרים המידיים Odigo שנמכרה לקומברס בכ-17 מיליון דולר), תום סלע, עידן כהן, שמשמש כמנהל מוצר, גדעון קזין, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, ורועי וולקן.

החברה מפתחת תוכנת מדיה סנטר המבוססת על קוד פתוח, שמאפשרת למשתמשים לשלוט בתכני המדיה שמאוחסנים במחשב האישי או במרחב האינטרנטי, ולהביא אותם לטלוויזיה, כמו גם להתממשק לשירותים חברתיים כדוגמת טוויטר, לתקשר עם משתמשים אחרים, וליצור חוויית צריכת תוכן שיתופית.

השירות של החברה עדיין נמצא בגרסת אלפא, עם כ-600 אלף משתמשים, והיא עובדת על מערכות ההפעלה ווינדוס, לינוקס ו-Mac.

בבלוג של החברה נכתב כי "השלמנו את הגיוס הראשון בסוף שנה שעברה, אך בהתחשב במומנטום וההזדמנויות שאנחנו רואים בחודשים האחרונים, חשבנו שזה הגיוני להכניס שותף חדש והון נוסף". הגיוס הנוכחי יסייע לבוקסי לשפר את המוצר, לגייס עובדים חדשים, ולהרחיב את שיתופי הפעולה שיש לה עם שחקניות מדיה וחברות הכבלים.

יש לציין כי חלק משחקניות המדיה הגדולות בארה"ב עדיין לא משתפות פעולה עם בוקסי, שכן הסטארט-אפ הישראלי מאפשר לצפות בתכנים הללו בחינם, שירות שמאיים על עתידן של חברות הכבלים ויצרניות התוכן. אולם, בוקסי כבר משתפת פעולה עם גופים כדוגמת נטפליקס, פנדורה, Digg ו-Current TV.

Boxee
שנת הקמה: 2008
יזמים: אבנר רונן (מנכ"ל), תום סלע, עידן כהן, גדעון קזין ורועי וולקן
נכסים: 600 אלף משתמשים
גיוסים: 10 מיליון דולר מקרן ההון סיכון ג'נרל קטליסט, Union Square ונצ'רס, ספארק קפיטל, ומשקיעים פרטיים.