מסתבך בהסברים

איך מסביר בעל חברת נדל"ן הנחה כבירה במחירי דירות לבן, לאח וליו"ר שלו

אחד הפחדים הגדולים של כל איש עסקים הוא כותרת בעיתון על קשיים שיש לו בהחזרי חוב. מידע כזה יכול להתפשט כאש בשדה קוצים, ושמועות, מידע חלקי או לא מדויק, יכולים להפוך בקלות למשבר אמיתי.

אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברת אלעזרא החזקות השולטת בשורה ארוכה של חברות, נקלע השבוע למצב דומה, כאשר התפרסמו כתבות על בעיות באחת מחברות הנדל"ן שבשליטתו, י.ד. לוי אלברט, עם בנק הפועלים. למחרת הפרסום מיהר אלעזרא לכנס מסיבת עיתונאים ולהזים את השמועות.

אלא שפרט לאמירות כלליות על תמיכה בחברה ובהתחייבויותיה, לא נתן אלעזרא תשובות מספקות על מצבה הבעייתי של החברה שבשליטתו. מצד אחד, ישנו דוח של כלכלני חברת אומדן הקובע כי "החברה לא עמדה ולא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבנק", ומכתבי התראה מצד בנק הפועלים; מצד שני, אלעזרא טוען כי יש לו מערכת יחסים יפה עם הבנקים, ושמצב החברה טוב.

אז למי להאמין? העיתונאים בחדר חשו כאילו אלעזרא מדבר על חברה אחרת. חלק מתשובותיו היו מתחמקות, ואולי מנותקות מהמציאות. כשנשאל אלעזרא על צ'קים שחזרו מספקים, ענה: "אני לא מכיר סיטואציה כזאת, אני לא פעיל בחברה באופן שוטף".

וכשנשאל על מכירת דירות בהנחה לאחיו, לבתו וליו"ר החברה, כפי שפורסם בתקשורת, הוא השאיר את כולם פעורי פה כשענה: "לוקחים את הפעולה המבורכת הזאת וצובעים אותה לא נכון". *