אפריקה נכסים תמיר למניות חוב בסך 130 מיליון ש' לחברה האם

עדיין מתקשה לגייס אג"ח בשוק כדי להיפטר מהחוב המעיק בסך 1.4 מיליארד שקל לחברה האם ■ המהלך יבוצע במסגרת גיוס הון של 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות החברה, שבה אפריקה ישראל תהיה המשתתפת המרכזית

למרות מסע המימושים האגרסיבי של אפריקה נכסים, זרוע הנדל"ן המניב של אפריקה ישראל, היא עדיין מתקשה לגייס אג"ח בשוק כדי להיפטר מהחוב המעיק בסך 1.4 מיליארד שקל לחברה האם. בשל כך, מודיעה החברה על המרת 130 מיליון שקל מתוך החוב למניותיה.

המהלך יבוצע במסגרת גיוס הון של 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות החברה, שבה אפריקה ישראל תהיה המשתתפת המרכזית, וזאת כדי לשמור על היקף אחזקותיה בזרוע הנדל"ן בשיעור של כ-68%. כלומר, בסופו של דבר הגיוס מהמוסדיים יעמוד על כ-62 מיליון שקל בלבד.

באפריקה ישראל רואים בחיוב את החזרה לשוק הגיוסים, אם כי היקף הגיוס בפועל משוק ההון הוא קטן למדי, כך שקשה לראות בכך סימן לסופו של משבר האמון.

מכירת המניות תבוצע במכרז בין התאריכים ה-13 וה-16 בספטמבר, ומחיר המניה המינימלי יהיה ממוצע שערי המניה בחמשת ימי המסחר שקדמו ליום המכרז.

במקביל, יוגדל הון המניות של החברה ב-20 מיליון ל-40 מיליון מניות, כך שבעלי המניות שלא ישתתפו בהנפקה צפויים להיות מדוללים.

ומכיוון שבהנפקה הפרטית תשתתף בעלת השליטה אפריקה ישראל, שתמיר חלק מהחוב שלה, מדובר בעסקת בעלי עניין שתצטרך אישור מיוחד של שאר בעלי המניות בחברה.