דירוג המרוויחים הגדולים מעל גיל 50: אופרה ווינפרי בראש

אחריה ברשימה: סיינפלד ומדונה ■ מאז שווינפרי נכנסה לראשונה לרשימת 100 המפורסמים של "פורבס" ב-1999, הרווחים שלה גדלו מדי שנה

מהי מידת ההצלחה של אופרה ווינפרי? נסו את קנה-המידה הבא: יכולת ההשתכרות שלה שווה לזו של יוצרי "מלחמת הכוכבים" ושל מדונה גם יחד. הודות לרווחים בסך 275 מיליון דולר בתקופה שבין יוני 2008 ליוני 2009, העפילה מלכת תוכניות האירוח הטלוויזיוניות למקום הראשון ברשימת המפורסמים המרוויחים ביותר שגילם עולה על 50.

מותג עוצמתי

הדירוג שבו זכתה ווינפרי וגם גובה רווחיה אינם מפתיעים כלל, בהתחשב בעוצמה של המותג ושל אימפריית המדיה שבנתה. המסלול שעשתה ווינפרי הוא ייחודי. הקריירות והרווחים של אנשי הבידור הם מחזוריים במקרה הטוב. לוחות הזמנים שלהם תלויים באלה של ההפקה, בסדרי העדיפויות של מנהלי השיווק ומנהלי התעשייה. אבל מאז שווינפרי נכנסה לראשונה לרשימת 100 המפורסמים של "פורבס" ב-1999, הרווחים שלה גדלו מדי שנה.

במקום השני ניצב ג'ורג' לוקאס, 65, המפיק של סדרת הסרטים המצליחה "מלחמת הכוכבים". ב-12 החודשים האחרונים הרוויח לוקאס 170 מיליון דולר, בעיקר מחלקו בהכנסות על מכירות הכרטיסים לחלק הרביעי של "אינדיאנה ג'ונס" ומתמלוגים על הזכויות שלו ב"מלחמת הכוכבים".

ידידו של לוקאס מתקופת הלימודים באוניברסיטת קליפורניה, סטיבן שפילברג, ששיתף עמו פעולה ב"אינדיאנה ג'ונס", הגיע למקום השלישי ברשימת המפורסמים המרוויחים שגילם מעל 50. רווחיו של ספילברג ב-12 החודשים האחרונים נאמדים ב-150 מיליון דולר מחלקו ב"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח" וכן מהכנסות מפרויקטים קודמים.

רמת הרווח השנתי הגבוהה של מרבית האישים המככבים ברשימת העשירים מעל גיל 50 נובעת בעיקר מהכנסות שהניבו נכסים שהם יצרו בעבר. מג'רי סיינפלד ועד הריסון פורד, מדונה וברוס ספרינגסטין - השמות הכלולים ברשימה אינם רק שחקנים או זמרים, אלא בעלי עניין אמיתיים באימפריות הבידור שהם הקימו.

מכלול העבודה

המפיק ג'רי ברוקהיימר, שעמד מאחורי הסרט "שודדי הקריבים" ותוכנית הטלוויזיה "CSI", הגיע למקום החמישי עם 100מיליון דולר. הקומיקאי האמריקני ג'רי סיינפלד, 55, כוכב הרוק ברוס ספרינגסטין, 59, והשחקן הריסון פורד, 67, העפילו כולם לעשירייה הפותחת של הרשימה.

לפי "פורבס", ההכנסות של רוב הכלולים ברשימה נובעות ממכלול עבודתם, ולא מהפקה מסוימת שהפכה לסיפור הצלחה. פורד, שגילם את אינדיאנה ג'ונס בכל סדרת הסרטים, ניהל משא-ומתן על נתח מרווחי הסרט במקום תשלום של שכר בסיס. התוצאות מוכיחות שהוא צדק: הנתח שלו בהכנסות ממכירות הכרטיסים הגיע ליותר מ-650 מיליון דולר.