הלינץ' בטיילת בתל-ברוך: החשוד הודה - ושיחזר את הרצח

חוקרי מרחב ירקון הביאו אחה"צ לטיילת בתל-ברוך את אחד החשודים ברצח המחריד של אריק קרפ ז"ל בליל שבת ■ החשוד שיחזר את הלילה הטרגי והדגים כיצד הוא וחבריו היכו ובעטו באריק עד שאיבד את חייו

3 ימים לאחר הרצח המזעזע בטיילת בחוף תל ברוך בתל-אביב, הובא היום (ב') אחד החשודים בפרשה לזירה, הודה במעורבות בקטטה האלימה ושיחזר כיצד הוא וחבריו בעטו שוב ושוב ללא רחם בלאונרד (אריק) קרפ ז"ל.

בתחילת השיחזור הובילו חוקרי מרחב ירקון את הצעיר, תושב ג'לג'וליה ששמו עדיין אסור לפרסום, לכניסה לטיילת כשהוא אזוק ברגליו ובידיו. החוקרים ביקשו מהחשוד לגולל בפניהם את שרשרת האירועים ולהסביר כיצד גלש הוויכוח המילולי עם המנוח לפסים אלימים.

בעטו בקורבן מחוסר ההכרה

בסמוך לספסל בו ישבו בני משפחת קרפ נעצרו המשחזרים, ואז נשכב על הקרקע אחד החוקרים שדימה את אריק ז"ל. החשוד הדגים בפני הנוכחים כיצד הוא וחבריו בעטו בו והיכו אותו במהלומות בליל הרצח, גם לאחר שזה איבד את הכרתו.

מיד לאחר מכן חזרו החוקרים יחד עם הצעיר לנקודת הכניסה לטיילת, שם הוא הציג בפניהם את נתיב הבריחה שלו ושל שותפיו למעשה.

אמש (א') נקבע בתוצאות נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר כי קרפ מת כתוצאה מהמהלומות והחבטות שספג. עוד נמצא כי הוא הוכנס לתוך המים לאחר שהיה כבר ללא רוח חיים.

המשפחה: נתת כל מה שהיה לך

אתמול ליוו מאות בני משפחה, חברים ומכרים למנוחות בבית-העלמין סגולה את אריק ז"ל. המשטרה הגיעה ללוויה בכוחות גדולים וליוותה את בני המשפחה ההמומים עד הקבר הטרי.

בנותיו של אריק - הילה, שהיתה עמו בליל הרצח, ואחותה - ספדו לאביהם בדמעות: "חינכת את שתינו להיות אנשים ישרים וטובים, ואת כל מה שהיה לך נתת לנו. כל-כך קשה לעכל שלא תראה אותנו בהמשך הדרך".

"מי שעושה רע ישלם את מחיר"

"מי ייתן שמי שעושה טוב יקבל טוב", קראה הילה, "ומי שעושה רע יבין שטעה וישלם את המחיר. כולם הסכימו שאתה איש של שלום. אנחנו יודעות שעבדת כל החיים בשביל שתינו, ולא חשבת לרגע על עצמך. אנחנו אוהבות אותך - וכך נזכור אותך".

גם אחיו של אריק, ד"ר יעקב קרפ, ריגש את הנוכחים כשאמר: "היינו שני אחים, ועכשיו אני לבד. אהבנו אחד את השני אהבת נפש. התנהגת בדרך-ארץ ובתמימות. פקד אותך גורל אכזר".

אלמנתו של אריק, שרה, היתה נסערת והשתטחה על קברו של בעלה: "מי שקיללה אותך תיקבר אמן, אני מקווה שלא יהיו לה חיים ארוכים, היא לא צריכה להיות פה. מי שלקחה אותך מהבנות - שאלוהים ישלם לה".

"לבני שטן לא עוזרת שום תרבות"

מוקדם יותר דיבר אחיו של הנרצח בתכנית "שש עם". "קשה לעכל מכה כואבת שכזאת שאדם חף מפשע, אדם טוב, בעל משפחה למופת, עם שתי בנות שלומדות רפואה, נרצח בלי שום סיבה", אמר ד"ר יעקב קרפ, "ככה סתם. בתוך המדינה. בלי התגרות. בלי שום מעשה. לחינם".

"אני מתאר לעצמי שאם אמרו איזו מילה כזו או אחרת לבת שלו", התייחס האח למה שכנראה הוביל לרצח הנוראי, "הוא בסך-הכול ביקש לומר שזה לא ראוי: 'אל תדברו ככה, זה לא יפה'. הוא מעולם לא הרים את הקול. הוא לא רב עם אף אחד. הוא דיבר בדרך-ארץ, בתרבות - אבל לבני שטן, לצערי הרב, לא עוזרת שום תרבות".

העצורים: בת ה-17 שוחררה לביתה, החיילת נשארה במעצר

בת ה-17 מפתח-תקווה, החשודה בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש הליכי חקירה, שהיתה עם הצעירים שחשודים ברצח, שוחררה אתמול למעצר בית, זאת לאחר שבית המשפט החליט כך במהלך הלילה, אך המשטרה התנגדה והגישה ערר - שנדחה.

הקטינה היא בת למשפחה שכבר מכירה את בתי המשפט. אחיה הגדול של החשודה הודח מהצבא בעקבות עבירות של שימוש וסחר בסמים והואשם בעבירות רכוש נוספות שגרמו להדחתו מצה"ל. בדיון אמר השופט כי אין נגד הקטינה ראיות לשיבוש פעיל של החקירה.

גם החיילת בת ה-19 מכפר-סבא אמורה היתה להשתחרר למעצר-בית, וגם בעניינה הוגש ערר. בית משפט השלום בתל-אביב החליט בתום הדיון להאריך את מעצרה ב-3 ימים נוספים. השופט אמר כי בנוגע לחיילת, יש חשד סביר לשיבוש אקטיבי של החקירה.

הוריה ועורך הדין של בת ה-19 אמרו בדיון כי "יש לה בעיות קוגניטיביות קשות". במהלך הדיון היא השתדלה להסתיר את פניה, וקשה היה לקרוא את הבעות פניה. שתי החשודות שתקו במהלך הדיון.