נראה כי תוכנית ה"Cash for clunckers" בהיקף של 3 מיליארד דולר שמפעיל הממשל האמריקני אכן נותנת זריקת עידוד לתעשיית הרכב האמריקנית. התוכנית, שבה מקבל רוכש מכונית חדשה זיכוי של 4,500 דולר על המכונית הישנה בתנאי שהיא מזהמת יותר מהמכונית החדשה שהוא קונה מצליחה לאושש את תעשיית הרכב האמריקנית.
יצרנית הרכב GM הודיעה על הוספת משמרות והעלאה של תפוקת הייצור בעקבות עלייה בביקושים של החברה בעקבות התוכנית. ב-GM העריכו את יום העבודה ל-10 שעות והוסיפו משמרות עבודה בימי שישי בהם המפעל היה עד היום סגור.
עיקר הגידול בביקושים ובייצור הוא לדגמי שברולט מאליבו, פונטיאק G6, שברולט קובלט ופונטיאק G5. בחודש יולי ירדו המכירות של GM ב-19% בחישוב שנתי לעומת צפי האנליסטים שצפה ירידה של 24%. היצרנית פורד , שלא פשטה רגל הודיעה על העלאה של 26% בייצור במחצית השנייה של 2009.
במקביל להתאוששות המכירות בארה"ב, הודיעה היום GM כי חתמה היום על התנאים למכירת חטיבת היוקרה האירופאית שבבעלותה - חברת סאאב השוודית ליצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות, קוניגזאג.
בהנהלה של קוניגזאג מקווים כי הממשלה השוודית תסייע להם לגייס כ-787 מיליון דולר בכדי להבריא את החברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.