מבצע אכיפה מוגבר בחופי הכנרת לעידוד שמירה על הנקיון

במסגרת זו יינתנו דו"חות לנופשים שילכלכו את הטבע ולבעלי רכב המנצלים את השטח ממנו נסוגו מי הכנרת לצורך חנייה לרכבם

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

פעילות מוגברת של אכיפה והסברה מטעם המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים כנרת ומנהלת הכנרת תתבצע בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט לאורך חופי הכנרת. במסגרת מבצע האכיפה יינתנו דו"חות לנופשים שילכלכו את הטבע ולבעלי רכב המנצלים את השטח ממנו נסוגו מי הכנרת לצורך חנייה לרכבם.

פעילות ההסברה, אשר נמשכת כבר מספר חודשים, נעשית בשיתוף גופים פרטיים וציבוריים שביקשו לשתף פעולה עם התוכנית "הולכים על נקי - זאת הכנרת שלנו", וביניהם מועצה אזורית עמק הירדן, החברה למתנ"סים, החברה להגנת הטבע, עיריית טבריה, בתי מלון ובתי עסק באזור הכנרת ועוד.

שיתוף פעולה ייחודי מתקיים עם חוות השוקולד "גליתא" בקיבוץ דגניה, שבמסגרתו מעצבים הילדים שוקולדים עם סלוגן התכנית.

במסגרת הפעילות לעידוד הניקיון, הוצבו בשנה האחרונה מאות פחי אשפה לאורך כל חופי הכנרת, במטרה להקל על ציבור הנופשים לשמור על הניקיון. במהלך חודשי הקיץ ותקופת חגי תשרי פועלת ניידת ייעודית של המשרד להגנת הסביבה לעידוד שמירה על ניקיון החופים. צוות הניידת עובר בין הנופשים ומעביר בדרכים שונות את המסר של חשיבות השמירה על ניקיון הכנרת וסביבתה.

ד"ר סיגל בלומנפלד, העומדת בראש התוכנית: "משבר המים מרענן לנו, תושבי ישראל, את התחושות הייחודיות שלנו כלפי הכנרת. המשרד להגנת הסביבה רק מזכיר לציבור את החשיבות לשמור על אוצר הטבע הזה, אבל זו אחריות כולנו לשמור על הכנרת שלנו נקייה".

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע על השקת "עכבר חופים" - מדריך מלא של חופי ישראל - פרי שיתוף פעולה בינו לבין מערכת "העיר". העכבר הופץ למנויי עיתון "הארץ", ובקרוב ניתן יהיה לעיין בו באתר המשרד להגנת הסביבה.

"עכבר חופים" מונה 78 חופים לאורך הים התיכון בישראל ו-11 חופי אילת. בין דפי העכבר ניתן למצוא מאפייני כל חוף וחוף,והשירותים שניתן למצוא בהם, דרכי הגעה והסבר קצר על האטרקציות הנמצאות בקרבת החוף. כמו כן, מכיל העכבר את סיפורם של החופים ותמונות שלהם, שצולמו בתקופות שונות.

בנוסף, ניתן למצוא במדריך עובדות על השפעת הפסולת שמשאיר הציבור, על גורל החופים והחיים בהם ועצות מועילות להתמודדות עם מצבים שונים האופייניים לבילוי בחוף, כדוגמת עקיצות מדוזה וכד'.

בקרוב, ניתן יהיה לעיין במדריך באתר המשרד להגנת הסביבה: www.sviva.gov.il