עובדיה יוסף: "אוי לנו שיש לנו בית משפט מעוות כזה, הדיינים כופרים - אין דת ואין דין"

בקלטה שהוקלטה לקראת עצרת התמיכה בשלמה בניזרי יוצא יוסף בהתבטאות ציבורית חריפה נגד בתי המשפט: "נעשה עוול לידידנו רב הפעלים שעוסק בכל ימיו להגדיל תורה ולהאדירה - ודנו אותו כמו שדנו אותו"

הרב עובדיה יוסף פותח חזית נוספת - והפעם מול מערכת המשפט בישראל. במתקפה חריפה אומר הרב כי לבית המשפט בישראל "אין דת ואין דין". בקלטה שהוקלטה לקראת עצרת התמיכה בשר לשעבר שלמה בניזרי יוצא יוסף נגד עונשו ומאשים את השופטים בדין מעוות.

"צר לנו מאוד על המשפט העוול שנעשה לידידנו רב הפעלים, שעוסק בכל ימיו להגדיל תורה ולהאדירה, כל מוחו תורה, כל מוחו יראת שמיים, כל מוחו חסד ועם ישראל - והם דנו אותו כמו שדנו אותו" אמר יוסף בפתח הדברים.

בעצרת שתתקיים בישיבת "אור החיים" בירושלים צפויים להשתתף עשרות רבנים, שרים וחברי כנסת של ש"ס, לצד אלפי תומכים. נוכח מצבו הרפואי של יוסף הוקלטה הקלטת מבעוד מועד. "אוי לנו שיש לנו בית משפט מעוול כזה, מעוות כזה. אין לו דת, אין לו דין. הם לא מאמינים בשום דבר", אמר הרב.

"הדיינים כרבנים שבבית הדין, אלוקים ניצב בעדת קל. הקדוש ברוך הוא יושב עמהם, מנחה אותם תעשו כך", מסביר הרב את ההבדל בין הדיינים לשופטים. "אבל אלה? הם כופרים, איך הקדוש ברוך הוא יסתובב עמהם? מה לכהן בבית-הקברות".

בתגובה לדבריו של הרב יוסף יצא הערב (ד') השר מיכאל איתן להגנת השופטים ובתי המשפט, ואמר כי "חוסנה של מערכת המשפט, כמו חוסנו של הצבא, הם ערובה לקיומה של מדינת ישראל. מותר לבקר אותם, אך אסור לערער את הלגיטימיות של עצם קיומם. ההאשמות הכוללניות של הרב עובדיה יוסף, מנהיג רוחני שמאות אלפים מושפעים מדבריו, לפיהן מערכת המשפט הינה מערכת של כופרים הרודפת ציבור מסוים - מערערת את הלגיטימיות של מערכת המשפט ומחלישה את יכולתה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בעבר תקף הרב יוסף את מערכת המשפט ואף הוגשה נגדו עתירה לבג"ץ, אולם נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרון ברק, דחה את העתירה בטענה כי דבריו של הרב עובדיה יוסף פוגעים בעיקר בו. "תוכנם של הדברים פוגע. הוא פוגע במעמדו של הרב עובדיה יוסף עצמו. הוא פוגע באמון ציבור תומכיו בבית המשפט", כתב השופט ברק. "לא כך מתבטא גדול בתורה ומנהיג פוליטי. לא זהו המסר שדיין לשעבר - המבין והיודע את מורכבותו של התפקיד השיפוטי - צריך להעביר לקהל המתדיינים".