עוד בשורות רעות ללבייב

הכלכלה הריאלית זזה הרבה יותר לאט מהבורסה, בעיקר בתחום הנדל"ן

לב לבייב, בעל השליטה בקבוצת אפריקה ישראל, סומן בשנה האחרונה יותר מפעם אחת כ"המפסיד של השבוע". הפעם הייתה זאת אזהרת הרווח ששיגרה לבורסה שלשום, אפריקה-ישראל, שלפיה היא צפויה להפסיד כ-1.4 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה.

גם התוצאות ברבעון הראשון של השנה - רווח נקי של 647 מיליון שקל - לא השכיחו את ההפסד הענק, בגובה של 4.8 מיליארד שקל, שספגה החברה בשנת 2008, והתשואות על איגרות-החוב שלה עלו בהתמדה.

הכלכלה הריאלית זזה הרבה יותר לאט מהבורסה, בעיקר בתחום הנדל"ן, והפרויקטים הרבים של החברה ברוסיה ובארה"ב ספגו הפחתות שווי גדולות ברבעון השני שבאו לשקף את שוויים האמיתי. זה אמנם הפסד חשבונאי בגלל יישום של תקני חשבונאות חדשים, אך יש לכך השפעה קריטית על ההון העצמי של החברה המשמש כתנאי לקבלת אשראי. זוהי נקודה רגישה באפריקה-ישראל, שיצאה בשנה האחרונה למסע של מימושים שבו רוב נכסי החברה נמצאים על המדף.

זאת, אחת הדרכים היחידות שלה לעמוד בהחזר ההתחייבויות הגדול, כי כבר לא נשאר מה לשעבד לטובת הבנקים, והמוסדיים עדיין חוששים לרכוש אג"ח חדשות מהחברה. לבייב, בניגוד לשאר הטייקונים שכבר חזרו לגייס בשוק ההון, נשאר מאחור. *