ותודה לראלי בשוק: כלל ביטוח הרוויחה ברבעון 151 מיליון ש'

זאת, לעומת רווח של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ העלייה בשווים של ניירות הערך הסחירים בתיקי הנוסטרו תרמה להמשך השיפור בעודף ההון הנדרש שהסתכם בכ-813 מיליון שקל, לעומת כ-153 מיליון שקל בסוף 2008

חברת כלל ביטוח , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, פירסמה הלילה (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2009. מהדו"חות עולה, כי החברה סיימה את הרבעון עם רווח של 151 מיליון שקל, לעומת רווח של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כלל ביטוח מסבירה כי התוצאות הושפעו לטובה באופן מהותי מהמשך המגמות החיוביות בשווקי ההון בתקופת הדו"ח. העלייה בשווים של ניירות הערך הסחירים בתיקי הנוסטרו גם תרמה רבות להמשך השיפור בעודף ההון הנדרש של חברות הביטוח בקבוצה.

בחלוקה לתחומי פעילות, בתחום החיסכון ארוך טווח החברה רשמה ברבעון רווח של כ- 142 מיליון שקל, לעומת כ-56 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מביטוח כללי בישראל ובאירופה הסתכם ב-84 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח מביטוח בריאות הסתכם ב-27 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל אשתקד. ההפסד משירותים פיננסיים, הכולל ירידת ערך של נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם ב-18 מיליון שקל, לעומת הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון השני של 2008.

נכון לסוף הרבעון השני, הסתכם עודף ההון של החברה בכ-813 מיליון שקל, לעומת כ-153 מיליון שקל בסוף 2008. החוב התיאורטי לעמיתי ביטוח חיים, אשר הסתכם בסוף שנת 2008 בכ-636 מיליון שקל, הצטמצם לכ-145 מיליון שקל נכון לסוף יולי.

התשואות השליליות שנרשמו במסלולי החיסכון ארוך הטווח בשנת 2008 הצטמצמו באופן משמעותי. התשואה המצטברת מתחילת שנת 2008 בקרנות הפנסיה הינה חיובית והתשואות בקופות הגמל ובפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים קרובות להשגת תוצאה דומה.

לדברי שי טלמון, מנכ"ל הקבוצה: "התוצאות החיוביות במחצית הראשונה של שנת 2009 הושפעו במידה ניכרת מהתוצאות יוצאות הדופן של שוקי ההון. אנו ממשיכים לעקוב אחר המגמות הפיננסיות בארץ ובעולם ומעריכים כי השווקים לא ימשיכו לצמוח באותה עוצמה במחצית השניה של השנה. הקבוצה ממשיכה לבחון באופן שוטף את תוצאות מגזרי הפעילות שלה ומתאימה את פעילותה לשינויים. במסגרת הפעולות שבוצעו בחודשים האחרונים ניתן דגש רב להתייעלות תפעולית ולצמצום בכל מגוון ההוצאות, תוך המשך חיזוק ההון של החברה".