עכשיו באמת: טריביון מכר את שיקאגו קאבס עבור 845 מיליון דולר

אחרי תהליך שנמשך יותר משנתיים, תאגיד התקשורת מכר 95% מאחזקותיו בקבוצת ה-MLB למשפחתו של טום ריקטס, חבר דירקטוריון בחברת המסחר המקוון אמריטרייד ■ בעסקה כלול גם אצטדיון הקבוצה

אחרי תהליך שנמשך יותר משנתיים, בסוף השבוע נמכרה סוף סוף שיקאגו קאבס, קבוצת הבייסבול האמריקנית, למשפחתו של איש העסקים טום ריקטס עבור 845 מיליון דולר. את הכסף יקבל תאגיד התקשורת טריביון, שהחזיק בקבוצת ה-MLB מאז 1981, אז רכש אותה עבור 21 מיליון דולר.

משפחתו של ריקטס, מנכ"ל בנק ההשקעות Incapital LLC וחבר דירקטוריון בחברת המסחר המקוון אמריטרייד, תזכה לשליטה ב-95% מהקבוצה ובאצטדיון שלה - "הריגלי פילד"; כמו כן, תקבל את השליטה על 25% מ-Comcast SportsNet, רשת המחזיקה בערוצי ספורט בכבלים ברחבי ארה"ב.

טריביון תשאיר בידיה את 5% הנותרים מאחזקותיה של הקאבס, וזאת מתוך מטרה להקטין את תשלום המס שאמור התאגיד להעביר לממשל האמריקני בעבור המכירה.

תהליך המכירה החל באפריל 2007, אז איל הנדל"ן סם זל הוביל את רכישת טריביון, שנכנסה למצוקה כלכלית בעקבות ירידה חדה במכירת מודעות. זל שילם 8.3 מיליארד דולר על התאגיד שמחזיק בין היתר ב"שיקאגו טריביון" וב"לוס אנג'לס טיימס", והחליט כי במסגרת תהליך ההבראה של התאגיד, יימכרו אחזקותיו בשיקאגו קאבס.

טריביון נכנס לפני תשעה חודשים להליכי פשיטת רגל, לאחר שחובותיו הגיעו ל-13 מיליארד דולר.