רשם הפטנטים לטוויטר: המילה "טוויט" אינה סימן מסחרי שלכם

אישור לסימן מסחרי במילה "טוויט" היה מאפשר למייסדי טוויטר לשלוט בשימושים השונים שיש לסימן זה, כאשר משמעות המילה היא כל הודעה שבוחרים המשתמשים לחלוק עם משתמשים אחרים בטוויטר-ספירה

הפופולריות של שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר באה לידי ביטוי גם בלקסיקון המילים שהוא מייצר. גולשים אחרים, שינסו לקחת חלק בשיחה מבלי שהתוודעו לטוויטר, יתקשו להבין אותה.

דבר זה לא נעלם מעיניהם של מייסדי טוויטר, שהגישו באפריל למשרד הפטנטים האמריקני בקשה להעניק למילה "טוויט" (ובעברית - "ציוץ") רישום של סימן מסחרי. אישור כזה היה מאפשר להם לשלוט בשימושים השונים שיש לסימן זה, כאשר משמעות המילה היא כל הודעה שבוחרים המשתמשים לחלוק עם משתמשים אחרים בטוויטר-ספירה.

בשבוע שעבר בקשה זו נדחתה על-ידי משרד הפטנטים, שכן לדבריו 3 חברות אחרות - TweetMarks, Cotweet ו-TweetPhoto - שמפתחות אפליקציות שמתממשקות לטוויטר, הגישו כבר בקשות דומות. זוהי בינתיים החלטה זמנית, שתוכרע כאשר תתקבל החלטה לגבי הבקשות של 3 החברות.

אירוע זה מסמל יותר מכל את עקב אכילס של טוויטר: מייסדי טוויטר הצליחו ליצור שירות שכבש את לב המשתמשים בסערה, אך הם עדיין לא יודעים כיצד לייצר ממנו הכנסות, ובמקביל - מפתחי צד שלישי רבים כבר מייצרים הכנסות באמצעות אפליקציות שממנפות את השירות הבסיסי.

בפוסט שהעלה לאחרונה ביז סטון, ממייסדי טוויטר, בבלוג שלו, נכתב כי "הגשנו בקשה לסימן מסחרי על המילה Tweet, אבל אין לי כוונה לרדוף אחר האפליקציות והשירותים שעושים שימוש במילה זו בשמות שלהם".

מייסדי טוויטר עוד עשויים לגלות כי לא רק שאין ביכולתם לעשות מהשירות הזה כסף גדול - גם הסימן המסחרי שלו לא נמצא בבעלותם הבלעדית.