יהודה פלדות שלחה 250 מעובדיה לחופשה כפויה

יהודה פלדות, אחת משתי יצרניות הפלדה היחידות בארץ, הוציאה לחופשה כפויה 250 מתוך 750 עובדיה ■ בחברה טוענים כי ביטול ההיטל על ייבוא פלדה לישראל הופך את ייצור הפלדה בישראל ללא כלכלי

הנהלת יהודה פלדות, אחת משתי יצרניות הפלדה היחידות בארץ, הוציאה 250 מתוך 750 עובדיה לחופשה כפויה. בשלב הראשון, החופשה תהיה על חשבון ימי חופשה שנצברו או ימי חופשה עתידיים, אולם החברה הודיעה כי ייתכן ותיאלץ לנקוט בצעדים נוספים.

לטענת החברה היא נאלצה לנקוט במהלך לאחר ששר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, ביטל את ההיטל על יבוא הפלדה לארץ ובכך הפך את יצור הפלדה בארץ לבלתי כלכלי בעליל.

נזכיר כי מאז המשבר הכלכלי, ירד באופן דרמטי מחיר של יבוא מחו"ל, במיוחד מטורקיה, היצרניות בישראל דיווחו על הפסדים של עשרות מיליונים שקלים כתוצאה מירידת מחירי הייבוא של הפלדה ולפני כשלושה חודשים החליטו להטיל היטל של 84 דולר לטון פלדה כדי לסייע לתעשייה המקומית.

בחברה טוענים כי מה שהוביל לביטול ההיתר הוא לחץ של קבלני הבנין שהתלוננו כי ההיטל יוביל לעלייה בעלות הבנייה וכתוצאה מכך ייקור מחיר הדירות, זאת לצד לחץ מקביל מטעם היבואנים. העובדים מועסקים בשני מפעלים, האחד באשדוד והשני בבני עיי"ש.

מפעל השני לייצור פלדה בישראל הוא מפעל חד אסף שנמצא בעכו.

הדרג המקצועי במשרד התמ"ת המליץ לבן אליעזר שלא לבטל לפי שעה את ההיטל, אולם לטענת הנהלת יהודה פלדות, הלחץ מהגורמים השונים הכריע את הסוגיה.

ממשרד התמ"ת נמסר כי הם מצרים על החלטת יהודה פלדות להוציא 250 עובדים לחופשה ללא תשלום. בהודעת המשרד נכתב כי במסגרת קבלת ההחלטה לגבי ביטול ההיטל, הביא בחשבון שר התמ"ת את כל השיקולים הרלוונטיים וביניהם היחסים הבינלאומיים של ישראל, השפעת ההחלטה על המשק הישראלי ושמירה על התחרות הבריאה אשר מתאפשרת בעקבות ייבוא הברזל.

לאחר שבחן שר התמ"ת את הסוגייה החליט להנחות את הממונה על היטלי הסחר במשרד התמ"ת להמשיך ולבדוק את הנושא עד לסוף שנת 2009 ולהציג לו את ממצאי הבדיקה בתחילת חודש ינואר 2010.