קרן טמפלטון: כדאי להשקיע בסין בטווח הארוך

[למדור שוקי עולם] גואנג יאנג, מנהל השקעות בקרן טמפלטון, ממליץ להשקיע ביצרניות האנרגיה הסיניות ■ בורסת שנחאי איבדה 13% מאז תחילת החודש

גואנג יאנג, מנהל תיק השקעות בקרן טמפלטון, שבבעלותו של "גורו השווקים המתעוררים", מארק מוביאוס, טוען כי כדאי להשקיע בסין בטווח הארוך, על אף החששות מהיווצרות בועה בשוק המניות הסיני וצפי להאצת קצב האינפלציה.

"האוויר בבייג'ין רע מאד, הוא מזכיר את המצב שהיה ב-2007 ו-2006. התכונה פה רבה", אמר יאנג, כשהוא מתייחס לייצור התעשייתי בבירה הסינית.

עם זאת, כלכלנים רבים מודאגים מהתאוששות המהירה מאד של הכלכלה הסינית, בתמיכת חבילת התמריצים בת 586 מיליארד הדולר, שהביאה לגידול ניכר בהיצע הכסף (M2) של סין ולעלייה בסיכוני האינפלציה. המשקיעים מודאגים מפני האפשרות שהבנק המרכזי של סין (PBOC) יפעל להידוק המדיניות המוניטרית.

מדד שנחאי המשולב שזינק ב-90% בין אוקטובר לתחילת אוגוסט - התנהל בתנודתיות במהלך שבוע שעבר. בורסת שנחאי איבדה 13% מאז תחילת החודש.

בקרן טמפלטון מדגישים כי בטווח הארוך מומלץ לרכוש מניות סיניות. לקרן חשיפה של 11% לשוק המניות הסיני. יאנג ממליץ להשקיע באפיקים המסתמכים על צריכה פנימית ולהימנע מאפיקים מבוססי יצוא.

כך לדוגמה, יאנג ממליץ להשקיע ביצרניות האנרגיה הסיניות, כמו China Resource Power (סימול: 0836 בהונג קונג), בה יש לו אחזקה של 2.7% מסך תיק ההשקעות.

כמו כן, יאנג ממליץ לנצל את המגמות ארוכות הטווח של שערי החליפין. "כדאי לרכוש מניות שהכנסותיהן הן ביואן בעוד שחומרי הגלם שלהן נמכרות בדולרים".

כך לדוגמה, הכנסותייה של צ'יינה מובייל , ספקית התקשורת האלחוטית הגדולה בעולם, הן ביואן, אך חלק נכבד מרכיבייה מגיע מחוץ לסין.