מלחמת הדגים? רמי לוי ימכור קרפיון בשקל לקראת ראש השנה

המבצע לא יהיה מותנה בקנייה אך יהיה מוגבל בכמות לקונה ■ הערכות: מלחמת המחירים והמבצעים ברשתות השיווק תחריף עד ראש השנה ■ במקביל יוצא רמי לוי במבצע חזרה לבית-הספר: 10 מחברות בשקל

לאחר "מלחמת העופות" המפורסמת, בה התחרו ביניהן רשתות השיווק על מחיר העוף והוזילו אותו לשקל ואפילו פחות - יוצא יוזם מבצע העופות בשקל, רמי לוי, בעלי רשת "רמי לוי שיווק השקמה", במבצע חדש לראש השנה: קרפיון בשקל.

המבצע החדש יחל כשבוע עד 10 ימים לפני החג. המבצע לא יותנה במינימום קנייה, אולם יוגבל לכמות מסוימת לכל קונה.

בשבועיים האחרונים כבר נראו ניצנים למלחמת השיווק החדשה בין רשתות השיווק לקראת ראש השנה. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", יצאה רשת יינות ביתן במבצע להגרלת 15 מכוניות בין הקונים, רבוע כחול החלה למכור קילוגרם של ירקות בשקל בסניפיה, ומחסני כמעט חינם הורידה את מחיר הירקות לכשקל וחצי לקילוגרם. שחקניות נוספות עתידות להצטרף למערכה.

לדברי לוי, גם השנה יש צרכנים רבים שידם אינה משגת בכדי לקנות את מצרכי החג הבסיסיים, והמבצע הנוכחי נועד לתת פיתרון למוצר בסיס שעולה כמעט על כל שולחן חג.

כרגע מוצע המבצע רק במספר חנויות בהן יש בריכת דגים (הקרפיון נמכר כשהוא חי), ביניהן: טבריה, צומת קסטינה, גבעת-שאול ותלפיות בירושלים; אולם לוי מספר כי הוא במגעים עם משרד הבריאות על מנת לפתוח בריכות דגים בסניפים נוספים עוד לפני החג, ואז יורחב המבצע.

ועוד בעניין הקרפיונים: לפני מספר חודשים דווח בעיתונות על וירוס ייחודי בשם "שפעת הקרפיונים", שפוגע בדגים קטנים מסוג קרפיון. "שפעת הקרפיונים" (שאינה פוגעת באנשים, אך הורגת קרפיונים צעירים) איימה בחודש מאי על אספקת הקרפיונים לראש השנה, אולם משרד החקלאות וארגון מגדלי הדגים ביצעו מהלך חיסוני מהיר ונרחב בקרב המגדלים, ומארגון מגדלי הדגים נמסר הבוקר (ב') ל"גלובס" כי אין כל פגיעה בשיווק הקרפיונים.

לפי הארגון, המגדלים בארץ נערכים לשיווק של כ-1,200 טון קרפיון לקראת החג - פי שלושה מהכמות המשווקת בשאר השנה.

בתוך כך, רשת רמי לוי יוצאת גם במבצע לרגל החזרה לבית-הספר: 10 מחברות בשקל. המבצע מתקיים בכל סניפי רמי לוי ומותנה בקנייה של 29 שקל, בכדי למנוע אפשרות של רכישת המחברות על-ידי ספקים אחרים.