יום ירוק באחד-העם: האופטימיות בוול סטריט הובילה את המעו"ף לסיים בעלייה של 2% - מעל רף 1,000 הנקודות

גלובס tv מדד המעו"ף ננעל ברמה של 1,002.7 נק' לראשונה מאז ספטמבר 2008 ■ מדד הבנקים הוביל את העליות בעלייה של 2.2% ■ מניית בנק דיסקונט הובילה את העליות במעו"ף עם עלייה של 5.2%

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות חדות כשמדד המעו"ף התחזק בנעילה ב-2% וננעל מעל רף 1,000 הנקודות - רמה בה לא היה מאז ספטמבר אשתקד. רק כדי לסבר את האוזן, בשיאו מדד המעו"ף עמד על 1,237 נקודות, בסוף וקטובר 2007 - 20% רחוק משערו היום.

המסחר התנהל היום לסירוגין בין ירידות למגמה מעורבת כשכאמור ננעל בעליות שערים. מדד הנדל"ן בלט לרעה בירידה של 1% בערכו. מחזור המסחר היה היום מעל הממוצע והסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

המשקיעים בבורסה בת"א קיבלו רוח גבית מנתוני מאקרו מעודדים שפורסמו בארה"ב לפיהם מחירי הנדל"ן על פי מדד S&P/קייס שילר ירדו פחות מצפי האנליסטים. המסחר באירופה עבר להתנהל בעליות שערים כשהחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית של המסחר בוול סטריט. מוקדם יותר היום הבורסות באסיה ננעלו בירידות שערים חדות של עד 2.6%.

נזכיר, כי הבורסה בת"א פתחה היום את יום המסחר בירידות שערים, על רקע החלטת הריבית מאתמול, בה החליט נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להיות החלוץ מבין נגידי הבנקים המרכזיים בעולם המערבי ולהעלות את הריבית לחודש ספטמבר ב-0.25% לשיעור של 0.75%.

פעיל בשוק ההון אמר היום ל"גלובס", כי "העלאת הריבית אתמול היא חסרת משמעות לבורסה בת"א, הבורסה המקומית מושפעת היום מהנעשה בעולם, וכדי שתהיה השפעה כלשהי על המסחר המקומי, הריבית צריכה לעלות ב-3-4%".

כלכלני UBS התייחסו להחלטת הריבית, והם צופים כי מדי חודש עד סוף השנה יעלה פישר את הריבית ב-0.25%, כך שעד לסוף 2009 יגיע שיעורה ל-1.75%. עד סוף 2010 יגיע שיעור הריבית, להערכתם, ל-3.75%. "אם הכלכלה הגלובלית תשתפר מעבר לציפיות שלנו, ייתכן שנראה הידוק מוניטרי גבוה אף יותר", הם חוזים.

בנק ישראל הודיע אתמול, בהתאם לטווח הערכות האנליסטים, על העלאת הריבית הבסיסית במשק הישראלי לחודש ספטמבר. בהודעת הריבית הדגישו בבנק ישראל, כי הריבית עדיין נמצאת ב"רמה נמוכה" ושיעורה הנמוך ממשיך את המדיניות המוניטרית המרחיבה.

המעו"ף ת"א-100 תל-טק15 מדד הבנקים מדד הנדל"ן

מניות בכותרות

מניות הבנקים פועלים , לאומי , דיסקונט , הבינלאומי ומזרחי טפחות ריכזו עניין על רקע העלאת הריבית אתמול.

בתוך כך, ממשיכה ההיערכות להפרטת בנק לאומי דרך שוק ההון: בנק ישראל, בשיתוף עם משרד האוצר, פועל לתקן את חוק מראני בפקודת הבנקאות - תיקון שיאפשר מינוי דירקטורים מבלי שיקבלו יותר מ-50% מהקולות באסיפה הכללית. השינוי הצפוי בחוק מפיג חששות בבנק ישראל לגבי תפקוד דירקטוריון לאומי ומונע את שיתוקו במצב בו אין לבנק גרעין שליטה.

אפריקה ישראל השלימה היום את מכירת החזקותיה (50%) בחברת גוטקס בתמורה ל-166 מיליון שקל. החברה צפויה לרשום ברבעון הנוכחי רווח לפני מס של 80 מיליון שקל בגין השלמת העסקה.

הרווח הנקי של הפניקס הסתכם ברבעון השני של 2009 ב-21.3 מיליון שקל, בהשוואה לאיזון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מפרמיות צמחו בכ-20% והסתכמו ב-250.6 מיליון שקל.

קבוצת שטראוס דיווחה, כי בשורה התחתונה, עלה הרווח הנקי ב-1.7% והסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-134 מיליון שקל. מכירות החברה נותרו בחציון השני על סך של 3 מיליארד שקל. בנטרול השפעות שער חליפין צמחו מכירות החברה ב-4.4%.

חברת ביונדווקס הודיעה היום לבורסה כי הניסוי שהיא עורכת בפיתוח החיסון האוניברסלי לשפעת ובהתווייתו לווירוס שפעת החזירים הניב אינדיקציה ראשונה ליעילותו האפשרית נגד הווירוס.

ויסוניק דיווחה כי מכירותיה במחצית הראשונה של 2009 ירדו ב-4.3% והסתכמו ב-42.7 מיליון דולר. הרווח הנקי זינק ב-26% ל-5.2 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

זינוק בערך ההשקעות של ישראמקו ועלייה חדה בהכנסות המימון הובילו את ישראמקו למעבר לרווח של 89.6 מיליון שקל ברבעון השני לעומת הפסד של 10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סלקום זכתה במכרז לאספקת חלק מהטלפוניה הקווית של צה"ל. זו הפעם הראשונה בה צה"ל מוציא מכרז לאספקת שירותי טלפוניה קווית. מדובר באספקה של 50-100 חיבורי תקשורת נייחת קווית למרכזיות שונות בבסיסי צה"ל השונים. היקף כספי של העסקה לא נמסר.

יעקב גלברד צפוי להתמנות לסגן יו"ר דירקטוריון פרטנר . גלברד ימונה בשלב ראשון לדירקטור, ובהמשך לסגנו של היו"ר המיועד אילן בן דב. המשמעות של המינוי היא שעמיקם כהן, לשעבר מנכ"ל פרטנר, כנראה לא יחזור לחברה כיו"ר.

מנכ"ל כלל פיננסים החדש טל רז עוד לא נכנס לתפקידו וכבר תפרו לו הסכם שכר נאה ומתגמל ביותר. רז יקבל מדי חודש משכורת של 100 אלף שקל, ובנוסף אופציות ל-2% ממניות כלל פיננסים לפי מחיר מימוש הגבוה ב-21% ממחיר המניה. השווי הכלכלי של האופציות הוא 3.1 מיליון שקל, לא כולל בונוסים של שש משכורות לפחות כל שנה.

כי"ל של החברה לישראל ממשיכה לרכז עניין על רקע פרסום דו"חותיה אתמול, אשר היו אמנם חלשים בהשוואה לרבעון המקביל, אך התעלו על התחזיות המוקדמות בשוק.

[לאתר המעו"ף]