המשקיעים אישרו ההסדר עם לנדמארק, הנאמן מתנגד

החוב למשקיעים יוקטן באמצעות המרת חלקו הארי ל-75% ממניות החברה ■ יתרת החוב תיפרס מחדש, ומחזיקי האג"ח יקבלו שעבודים נוספים

97% ממחזיקי האג"ח של לנדמארק הצביעו בעד אישור המתווה של הסדר החוב עם החברה, ובמקביל התנגדו להצעה להעמיד את האג"ח שלה לפירעון מיידי.

על פי ההסדר, החוב למשקיעים יוקטן באמצעות המרת חלקו הארי ל-75% ממניות החברה, כשבנוסף, יתרת החוב תיפרס מחדש, ומחזיקי האג"ח יקבלו שעבודים נוספים לצורך הבטחת ההחזר שלו. ההון העצמי של החברה, הנמצא בגירעון של 55.3 מיליון שקל, אמור לעבור ליתרה חיובית של 113 מיליון שקל.

כעת מבקשת החברה לפנות לבית המשפט, בהתאם לסעיף 350 לחוק החברות, כדי לקדם את ההסדר, אך הנאמן של אג"ח ג', הרמטיק נאמנות, טוען שספירת הקולות לא הייתה נכונה וכי ההסדר לא אושר. בהרמטיק מתנגדים לספירת קולות של החזקות צולבות, כלומר של משקיעים שמחזיקים בנוסף לאג"ח ג' גם באג"ח א' של החברה ו/או במניותיה.

חברת הנדל"ן שבשליטת נמרוד טבי, נקלעה למשבר קשה בעקבות חשיפה למזרח אירופה, בעיקר לפולין ורומניה. החברה מימשה בשנה האחרונה מספר נכסים, אך לא הצליחה להגדיל את יתרת הנזילות שלה כך שתוכל לשלם את החובות לבנקים ולמחזיקי האג"ח בזמן. היקף החובות למחזיקי האג"ח עומד על כ-260 מיליון שקל, ובמסגרת ההסדר המוצע הוא יופחת ל-90 מיליון שקל.

בחודש שעבר פנה בנק לאומי לבית המשפט בדרישה להכריז על טבי, המחזיק ב-76.6% ממניות החברה, כפושט רגל, בטענה שהוא לא פרע בזמן חוב של כ-15 מיליון שקל לבנק.