שוקי עולם 'חוזרים לעסקים'

ETFים להשקעה בשווקים מתעוררים מרמזים שמגמת העלייה תקפה

לא ניתן להתעלם לאחרונה בזירה העולמית מוול סטריט, והמדד החשוב ביותר למעקב בימים אלו הוא הנאסד"ק , כיוון שהוא מתעמת עם ההתנגדות ב-2020, המשוכה האחרונה שמפרידה בינו לבין מגמת עלייה ארוכת טווח. במהלך כל חודש אוגוסט נבלם הנאסד"ק מתחת ל-2020 וכתוצאה מכך היה חלש בהשוואה ל-S&P500 שמשוכת ההתנגדות שלו שכנה ב-1060.

התנגדות כשמה כן היא, נקודה אפשרית לבלימת עלייה והיפוך לירידה. מצד שני, פריצה של ההתנגדות כלפי מעלה היא סימן משמעותי להמשך עלייה. נראה שבמקרה הזה, נכון ליום שני-סיום המסחר, יש סיכוי לפריצה שכזו, כל עוד המדד מעל 2010. ירידה מתחת לרמת ה-2010 תצביע על כך שההתנגדות מתחילה לעבוד. מהלך מהימן מעל 2020 יחשב סימן שורי משמעותי לטווח הארוך. 10 נקודות של מתח.

אוסטרליה חוזרת לעצמה

כמו הדולר האוסטרלי, ואולי קצת בזכותו, EWA , ה-ETF להשקעה באוסטרליה נע למעלה בקו ישר ובשיפוע אמין. אוסטרליה משקפת את הגידול בביקוש העולמי לסחורות ובמובן מסוים את התאוששות הכלכלה הסינית. בשלב זה נראה שמגמת העלייה שלה ה-EWA תקפה ועל פוזיציית רכש, חדשה או וותיקה, ניתן להגן מתחת ל-19.5 דולר.

גם בסינגפור, עוד ברומטר ל"עסקי המזרח והעולם", נראה כי העסקים חוזרים לעצמם, לפחות בכל הקשור לשערי המניות. לאחר הפוגה קלה נראה ש-EWS , ה-ETF להשקעה במדינה, חוזר למגמת עלייה. אזור ה-10.7-11 דולר הוא אזור התנגדות חשוב. מהלך מעליו יסמן סיכוי להמשך עלייה ולתמיכה מעל 10.9. על פוזיציית רכש ניתן להגן מתחת ל-9.8 דולר.

מסוכנת או מעניינת?

בסך הכל, מצבן של מרבית ה-ETFs של המדינות, שמייצגות במקרים רבים מדדי מניות רלבנטיים דומה. מי שרוצה לגוון עם ETF שנחשבת אומנם למסוכנת אבל על הגרף נראית פחות מסוכנת יכול לעשות זאת עם RSX להשקעה ברוסיה. נראה כי רק עכשיו השלימה מעבר למגמת עלייה ויש לה תמיכה קרובה ב-21.3 דולר, וסיכוי לריצה למעלה אם תעלה מעל ל-25 דולר. גם TRF מקנה חשיפה לרוסיה, למרות היותה פחות סחירה. מהלך שלה מעל לרמת ה-18.4 יחשב סימן לזינוק בעלייה.