בובות "מוקסי גירלז" הושקו בישראל בהשקעה של 2.5 מיליון שקל

כמיליון שקל יופנו לקמפיין ההשקה באמצעות זרמון-גולדמן ■ ה"מוקסי גירל" היא מחליפתה של בובת הבראץ, שתרד כנראה מהמדפים לאחר שהפסידה בתביעה של יצרנית ברבי

אילנית שיווק צעצועים, נציגת ענקית הצעצועים האמריקנית MGA, השיקה היום (ג') את ה"מוקסי גירלז" - מותג הבובות החדש שיחליף את בובות הבראץ. אילנית תשקיע כ-2.5 מיליון שקל בהשקה בארץ, מהם יופנו כמיליון שקל לקמפיין ההשקה, באמצעות זרמון-גולדמן.

ההשקה מתנהלת בזירה הבינלאומית במקביל, שכן בעוד כ-5 חודשים עשויה בובת הבראץ לרדת מהמדפים לאחר ש-MGA הפסידה במשפט למאטל, יצרנית ברבי. לפי פסק הדין שניתן בארה"ב, החל מינואר 2010, יורדו מהמדפים בובות בראץ.

כזכור, מעצב בראץ, קרטר בריאנט, פיתח לפי טענת מאטל את בובות הבראץ עבור MGA בזמן שעבד במאטל - והואשם כי "העביר" בסתר את הסקיצות הישר למתחרה. אמנם לפסיקה זו הוגש ערעור, מה שמלמד כי הסאגה טרם הסתיימה, אולם ב-MGA לא לוקחים צ'אנס ומצטיידים כאמור עם חלופה לכוכבת הצבעונית וה"פרחחית".

מאילנית שיווק צעצועים נמסר כי לא נערך מכרז פרסום, אולם החברה נפגשה עם מספר מצומצם של משרדי פרסום ובחרה בהצעתו של זרמון-גולדמן.

הסדרה החדשה כוללת 4 דמויות שלכל אחת הסגנון והסיפור שלה. בשלב הבא תושק סדרת ה"מוקסי בויז", שתשדך ל-4 העלמות החביבות בני זוג.

דורון פלד, מנכ"ל אילנית שיווק צעצועים, מעריך כי ענף הבובות בארץ מגלגל כ-100 מיליון שקל בשנה, מתוכו 65 מיליון שקל (במחירי צרכן), שווי 350-400 אלף בובות אופנה שנמכרות מידי שנה. הצפי לדבריו הוא שעד סוף 2010 תתפוס סדרת ה"מוקסי גירלז" נתח של 70% משוק בובות האופנה בישראל - נתח שתופסות כיום בובות הבראץ.

אייזק לראן, מנכ"ל MGA, מדגיש כי פיתוח הבובה נעשה לאחר מחקרים מקיפים בקרב בנות 8-12, שקבעו כי "ילדות מעוניינות בבובות עם תוכן המתקשר לקישוטים, אופנה ומהפך במראה החיצוני של ילדות בגילן".

מחירי ה"מוקסי גירלז" יחלו ב-120 שקל לדמויות הבייסיק, וערכות אופנה או שיער יעלו כ-220-300 שקל.