מחלוקת במשרד התקשורת על הדרך בה ייקבעו תעריפי בזק

תעריפי בזק מפוקחים ע"י משרד התקשורת, אך הסדר התעריפים תם לפני שנה ■ ראש אגף הכלכלה במשרד רוצה להקים ועדה בראשות פרופ' גרונאו, אך שר התקשורת ומנכ"ל המשרד רוצים שהתעריפים ייקבעו ע"י גוף חיצוני

מחלוקת במשרד התקשורת לגבי הדרך בה ייקבעו תעריפי בזק. לדעת ראש אגף הכלכלה במשרד, אסף כהן, יש להקים ועדה בראשות פרופ' ראובן גרונאו. לעומת זאת, מנכ"ל המשרד עדן ברטל ושר התקשורת משה כחלון רוצים לבחור גוף חיצוני שיכין עבודה בעניין.

תעריפי בזק מפוקחים על-ידי משרד התקשורת, אך הסדר התעריפים שלה הסתיים לפני שנה. את ההסדר קבעה ועדה בראשות פרופ' גרונאו. המצדדים בהקמת ועדה חדשה בראשות גרונאו טוענים כי לגרונאו יש ניסיון רב בנושא, ואין שני לו בכל הקשור לתעריפים בתחום התקשורת.

מנגד, בכירים במשרד התקשורת טוענים כי הגיע הזמן לרענן את השורות ולהביא חברה חיצונית שתוכל לשפוך אור על כל עולם התעריפים בזווית בינלאומית, ולא תסתפק בקביעת תעריפי בזק גרידא מבחינה יבשה. כך ניתן יהיה לקבל הזדמנות להבין את משמעות סלי התעריפים של בזק בעידן התחרות, והאם המדיניות הנהוגה היום נותנת מענה הולם למה שקורה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות בישראל ובעולם.

נזכיר כי בזק חוששת מאוד מקביעת התעריפים החדשים. בזק התייעלה מאוד בשנים האחרונות, ולכן סביר להניח כי ועדה במתכונת כלשהי תמליץ על הפחתה משמעותית נוספת בתעריפים.

מנגד, המשמעות היא שחייהם של המתחרים של בזק ייהפכו לקשים יותר, משום שכעת הם מנצלים את העובדה שתעריפי החברה גבוהים יחסית ולבזק אסור להעניק הנחות ולהוריד מחירים.