פידליטי מאמינה ב-888: מחזיקה 11.4% מהמניות

אין זו הפעם הראשונה בה נכנסת פידליטי להשקעה בחברה הישראלית ■ הפעם הראשונה התרחשה לפני למעלה מ-3 שנים, מספר חודשים לפני שארה"ב החרימה את פעילות 888 ומתחרותיה בתוך גבולותיה

אולי זו הגאות בשוקי ההון, אולי מחיר המניה היחסית נמוך, ואולי זו ההנפקה המתוכננת של ענקית ההימורים המקוונים BetFair. מה שזה לא יהיה, הוא גרם לחברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, להפוך שוב לבעלת עניין בענקית ההימורים המקוונים הישראלית 888, שבשליטת האחים אבי ואהרון שקד.

מדיווח שהוציאה 888, שנסחרת בבורסה הראשית של לונדון, עולה כי פידליטי (דרך חברות בת שונות) הגיעה לאחזקה של 11.4% בחברת ההימורים המקוונים הישראלית, וכך הפכה לבעלת העניין השלישית בגודלה בחברה.

השניים הראשונים הם האחים שקד, שלכל אחד מהם נותרה אחזקה של 25% בקירוב בחברה. לשי בן יצחק, אחד מארבעת מייסדי החברה, נותרה אחזקה של 10.7% ואילו משקיע מוסדי נוסף בעל שם בחברה הוא Artemis Investment Management, חברה לניהול קרנות בריטית מהמובילות באנגליה, לה יש אחזקה של 6.9%.

888 נסחרת כיום לפי מחיר של 89.05 פני לאחר שאיבדה מתחילת השנה 11% וערכה צומצם בשיעור של 39% בשנה האחרונה. שווי החברה עומד על 501 מיליון דולר.

כאמור, אין זו הפעם הראשונה בה נכנסת פידליטי להשקעה בחברה הישראלית. הפעם הראשונה התרחשה לפני למעלה מ-3 שנים, מספר חודשים לפני שארה"ב החרימה את פעילות 888 ומתחרותיה בתוך גבולותיה. כשזה קרה, מספר חודשים אחרי, ומניית 888 נפלה לקרשים, יצאה פידליטי מהשקעתה בחברה, שגודלה המקסימאלי אז היה 4.1% מהון החברה.

888 צפויה לדווח על תוצאותיה המלאות למחצית הראשונה של השנה ביום חמישי הקרוב, וייתכן כי פידליטי צופה תוצאות טובות מהצפוי ולכן נכנסת להשקעה בעיתוי זה.