מתגבר הלחץ הציבורי לביטול היטל הבצורת

בהפגנה של ראשי הרשויות אמר יו"ר השלטון המקומי: "לא ייתכן שחלק מתקני ההתפלה לא יעבדו בשיא היכולת והאזרחים יידרשו לשלם קנס"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

בהפגנה שקיימו ראשי רשויות, חברי כנסת, אזרחים רבים וארגונים חברתיים, בסמוך למתקן ההתפלה בפלמחים, קראו ראשי הרשויות לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יובל שטייניץ, לבטל את היטל הבצורת.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "פעם הציונות דיברה על ייבוש ביצות והיום מייבשים את האזרחים. אני שמח שהפעילות שלנו הצליחה לגרום לשרי האוצר והתשתיות לצאת ולראות מקרוב את מתקני ההתפלה ולהבין כי לא ייתכן שחלק מהמתקנים לא יעבדו בשיא היכולת והאזרחים יידרשו לשלם קנס. לא נגבה היטל שהוא לא חוקי בעליל! הפרדנו את חשבונות המים, כפי שהבטחנו לאזרחים.

המאבק שלנו עולה מדרגה, למעלה מ-83 אלף אזרחים כבר חתמו והצטרפו אלינו. מהיום יתחילו להחתים עצומות ברשויות המקומיות כדי למנוע את הקנס. מי שהטיל את הקנס הוא פקיד, פרופ' אורי שני שאינו כפוף לאף אחד מהשרים, כדי לחפות על מחדליו שלו".

ראש עיריית רמת גן ונציג פורום ה-15, צבי בר: "לא ניתן לפתור את בעיית ההתפלה ללא התערבות מואצת של המדינה. במשך שנים רצו הרשויות להקים מתקני התפלה והמדינה מנעה זאת מהן. כעת היא מחייבת את האזרחים לשלם על מחדליה שלה".

חה"כ יוליה שמלוב ברקוביץ': "אני מזועזת מתמונת המצב המתחוורת לי. ביום שבו יתגלה כי בישראל יש קנס על מים, הראשונים שייפגעו יהיו העולים והעלייה מחבר העמים תיפסק".

חה"כ זאב ביילסקי, יו"ר השדולה המוניציפלית: "אסור להשאיר את ההחלטות בידי שלטון מרכזי שאינו מבין את מצוקות התושבים. מס הבצורת לא יפתור את בעיית המים. אני מוכרח לומר כי המים המותפלים טעימים יותר מהמים ברעננה".

בצהריים החתימו ראשי רשויות עוברים ושבים על עצומה הקוראת לראש הממשלה לבטל את היטל הבצורת.