נצבא רכשה את מתחם הסינמה סיטי ב-406 מיליון שקל

מנופים פיננסים אמורה הייתה לרכוש את המתחם אולם ההסכם עמה בוטל ■ 90 מיליון שקל ישולמו במעמד החתימה על ההסכם ■ מימון העסקה יתבצע מהלוואות בנקאיות ומאמצעים עצמאיים

חברת נצבא , שבשליטת איש העסקים קובי מימון, רכשה את חלקן של תנובה והיפרשוק במתחם הסינמה סיטי בצומת גלילות ב-406 מיליון שקל בחמישי בלילה, כך דיווחה החברה הבוקר (א') לבורסה.

כזכור, תנובה העבירה למנופים פיננסים של ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי הודעה לפני יותר מעשרה ימים, לפיה היא מבטלת את העסקה.

במסגרת העסקה שנחתמה מול מנופים ביולי 2008 היתה אמורה מנופים לרכוש באמצעות חברות בנות בשליטתה את הסינמה סיטי תמורת 394 מיליון שקל. אולם, העסקה לא הגיעה לכדי השלמה והמועד האחרון לחתימה על העסקה הלך והתארך.

המתחם כולל שטח של 24 דונם, מתוכם 21 דונם בבעלות פרטית וכשלושה דונם בחכירה מהוונת ממינהל מקרקעי ישראל. המתחם כולל שטח בנוי להשכרה בהיקף של 27 אלף מ"ר, כולל בתי קולנוע, משרדים ושטחי מסחר. עוד כולל המתחם שטחי שירות ושטחי חנייה עיליים ותת-קרקעיים בהיקף כולל של כ-30 אלף מ"ר.

בתי הקולנוע במתחם מושכרים למפעילי בתי הקולנוע לתקופה ארוכה וההכנסה השנתית מדמי שכירות, לא כולל דמי ניהול, מסתכמת בכ-34 מיליון שקל. במתחם קיימות גם זכויות בנייה לא מנוצלות בהיקף של 18 אלף מ"ר, מתוכן כ-4,500 מ"ר בבעלות צד שלישי וכ-13,500 מ"ר בבעלות תנובה.

נצבא מציינת בהודעתה כי העסקה לא כוללת את הזכויות הבלתי מנוצלות, אולם ניתנה לה אופציה של שנתיים לרכישת הזכויות הבלתי מנוצלות שבבעלות תנובה בתנאים שנקבעו בהסכם האופציה. לתנובה ניתנה אופציית מכר לתקופה של שלוש שנים החל מתום תקופת האופציה שניתנה לנצבא.

נצבא תממן את העסקה מהלוואות מתאגידים בנקאיים ומאמצעים עצמאיים. 90 מיליון שקל מתוך סכום העסקה ישולמו לתנובה ולהיפרשוק במעמד החתימה על הסכם המכר ואילו כ-275 מיליון שקל יופקדו עד יום שלישי בידי נאמן עד לרישום שעבודים על הזכויות בנכס. יתר התמורה תשולם עם המצאת כל האישורים הדרושים להעברת זכויות בנכס על שם החברה.