בינתיים, בסן דייגו וג'קסונוויל לא ייראו פוטבול

הנהלת ה-NFL הודיעה כי היא תיאלץ להשתמש באחת הסנקציות הכי משמעותיות שלה: חסימת שידורי הטלוויזיה לשתי קבוצות שלא הצליחו למכור את כל הכרטיסים למשחקי הבית שלהן

פרשני ספורט בארה"ב טענו שאם סימנים של המשבר הכלכלי יגיעו לספורט האמריקני, הרי שיש ליגה אחת שנראית חסינה ביחס לכל היתר - ה-NFL. אלא ששבוע לפני פתיחת העונה הודיעה הנהלת ליגת הפוטבול כי תיאלץ להשתמש באחת הסנקציות הכי משמעותיות שלה: חסימת שידורי הטלוויזיה לקבוצות שלא הצליחו למכור את כל הכרטיסים למשחקי הבית שלהן.

נכון לעכשיו מדובר על שתי קבוצות - סן דייגו צ'רג'רס וג'קסונוויל ג'גוארס - שמשחקי הבית שלהן לא ישודרו לצפייה לאוכלוסיה המקומית (בסן דייגו וסביבותיה, ובג'קסונוויל וסביבותיה), מאחר ועל-פי חוקי הליגה חל איסור על שידורים לאוכלוסיה המקומית לקבוצות שלא מכרו 75% מהכרטיסים למשחקי הבית. אצל הג'גוארס נפלה מכירת המנויים מ-42 אלף בעונה שעברה ל-25 אלף בלבד השנה. לפי חוקי הליגה, משחק ייחסם לאוכלוסיה המקומית אם עד 72 שעות לפני המשחק לא נמכרו 75% מהכרטיסים.

ב-USA Today מציינים כי עוד עשר קבוצות עומדות בפני סכנה של החשכת מסכים למשחקי הבית. בעונה שעברה הוחשכו תשעה משחקים בגלל מיעוט צופים, חמישה מתוכם של דטרויט ליונס. הסנקציה שמפעילה ה-NFL נועדה להמריץ את הקבוצות למכור כרטיסים בכל מחיר. בחלק מהמקרים לוקחים על עצמם גופים מסחריים וספונסרים שמפרסמים במשחקי הקבוצה רכישה של אלפי כרטיסים, כדי למנוע מצב לפיו יימנע שידור וכך יינזקו מבחינת חשיפה. יש לציין כי כל קבוצה מארחת במהלך העונה שמונה משחקים בלבד (לא כולל פלייאוף).