עצור המואשם באונס תלה את עצמו למוות בכלא איילון

סמוך לשעה חמש לפנות בוקר מצא אחד האסירים את חברו כשהוא תלוי בתא השירותים ■ עפ"י החשד, העצור תלה עצמו באמצעות חוט הקשירה של מכנסיו ■ היום יפורסמו מסקנות ועדת הבדיקה בנושא התאבדותו של טופז

שבועיים לאחר התאבדותו של דודו טופז, שוב זה קורה: עצור המואשם באונס תלה עצמו הלילה למוות בתא השירותים בכלא איילון.

סמוך לשעה חמש לפנות בוקר מצא אחד האסירים את חברו כשהוא תלוי בתא השירותים. על-פי החשד, העצור תלה עצמו באמצעות חוט הקשירה של מכנסיו, ולסוהרים שהגיעו למקום לא נותר אלא להזעיק צוות רפואי שנאלץ לקבוע את מותו במקום. העצור ששם קץ לחייו שהה במשך שנה ושלושה חודשים בבית המעצר לאחר שהואשם באונס.

דובר שירות בתי הסוהר התייחס הבוקר למקרה בשיחה עם חדשות 2, ואמר כי אירוע ההתאבדות מפתיע, מכיוון שהעצור לא היה בעל נטיות אובדניות. לדבריו, "לא היו כל ההערכות או עדויות לכך שקיים סיכוי שהוא ינסה לפגוע בעצמו ולכן לא היה תחת השגחה".

העצור שהה בתא מעצר גדול עם עוד תשעה עצורים נוספים. מחקירה ראשונית עולה כי העצור תלה עצמו בתא השירותים המחובר לתא המשותף, מברז בגובה נמוך יחסית.

היום: מסקנות ועדת הבדיקה של טופז

בד בבד, צפויה הבוקר להתכנס ועדת הבדיקה בנושא התאבדותו של דודו טופז, ששם קץ לחייו בתא המעצר לפני כשבועיים. הוועדה אמורה להגיש לבני משפחתו של טופז את ממצאי הדו"ח הפתולוגי שיצביעו על נסיבות מותו.

עוד הבוקר צפוי להתקיים בבית המשפט השלום ברמלה דיון בפני השופט הבודק, שמונה לחקור את סיבות מותו של טופז. בפני השופט יוגשו סיכומי התחקיר שביצעו המשטרה ושירות בתי הסוהר.

על פי ההערכות, בני משפחתו של טופז צפויים לדרוש מבית המשפט להעמיק את החקירה, ולחקור לא רק את אירוע ההתאבדות - אלא גם את התנהלות המשטרה ושירות בתי הסוהר במהלך הימים שקדמו להתאבדות