דו"חות טובים מהציפיות לווריפון: הרוויחה 21.9 מיליון דולר

ה-SEC סגר בלא קנס את הבדיקה בנוגע לרישום שגוי של המלאים בדו"חות החברה

עם פרסום הדו"חות הקודמים של וריפון, אמר מנכ"ל החברה, דאג ברג'רון, כי וריפון "אינה רואה שום שינוי בשווקים, ולא מצפה לריבאונד". בהתאם לכך, עדכנה החברה כלפי מטה את התחזיות השנתיות שלה. אמש, לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים בסוף חודש יולי, התברר כי היא הייתה זהירה מדי ברבעון הקודם, וברבעון הנוכחי רשמה וריפון גידול בהכנסות וברווח הנקי.

בנוסף לדו"חות שהיו טובים מהציפיות, הודיעה החברה המייצרת מסופי תשלום בכרטיסי אשראי כי הגיעה להסכם עם רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), בנוגע לאי הסדרים החשבונאיים שהובילו לתיקון שלושה דו"חות כספיים שלה בשנת 2007, עקב שיערוך לא נכון של המלאים.

במסגרת ההסכם, הכיר ה-SEC בכך שרישום המלאי המוטעה נעשה בעקבות טעות של עובד לשעבר של החברה, ולא במזיד, וגם הסכימה כי וריפון לא תיקנס בעקבות האירוע. וריפון, מנגד, התחייבה משפטית שאירועים מסוג זה לא יישנו בעתיד. ברג'רון התייחס לכך ואמר כי "אנחנו מרוצים מפיתרון הנושא עם ה-SEC. בשנה וחצי האחרונות שיפרנו את תהליכי הבקרה הפנימיים בחברה על מנת למנוע מקרה דומה בעתיד".

ובחזרה לדו"חות: הכנסות וריפון הסתכמו ברבעון השלישי ב-211.2 מיליון דולר, עלייה של 4.8% לעומת ההכנסות ברבעון הקודם. עם זאת, הכנסות אלו נמוכות ב-18.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, טרום המשבר, אז הן עמדו על 258.7 מיליון דולר.

הצלחה באסיה

הכנסות החברה בכל העולם ירדו לעומת הרבעון המקביל אשתקד, למעט אסיה שם הן דווקא עלו ב-24%. "עיקר העלייה מיוחסת לסין, שמהווה 50% מהמכירות שלנו באזור זה", מסביר בשיחה עם "גלובס" לייזי ינאי, נשיא וריפון ישראל, האחראי בין השאר על פעילות החברה באסיה. "ההתפתחות הכלכלית בסין יוצרת מעמד ביניים וההוצאה הצרכנית של מעמד זה עולה, וזה הדלק לתעשייה שלנו. אני מעריך שבטווח של 5-7 שנים ההכנסות שלנו מכל אזור אסיה יהיו גבוהות יותר מאשר בצפון אמריקה", הוא מסכם.

בשורה התחתונה הרוויחה וריפון ברבעון זה 21.9 מיליון דולר, או 26 סנט למניה - מעל לתחזית שמסרה ברבעון הקודם, שדיברה על רווח של 15-18 סנט למניה.

לרבעון הבא צופה החברה הכנסות בטווח של 208-215 מיליון דולר, ורווח של 23-25 סנט למניה, נמוך במעט לעומת הרווח ברבעון הנוכחי. בשנה הפיסקאלית הבאה של החברה המתחילה בנובמבר, מצפה החברה לעלייה מתונה של 10% בהכנסות.

סמנכ"ל הכספים, בוב דייקס, אמר בשיחת הוועידה שקיימה החברה כי כעת קל יותר לחזות את הכנסות העתידיות, וברג'רון הוסיף כי "אנחנו מאמינים שהענף מתחיל להתאושש ורואים שיפור בשווקים בהם אנו פועלים". *