לא צריך את אירלנד: מעבדה לתיקון מכשירי iPhone תיפתח בישראל

אפל דרשה שהמכשירים יישלחו למעבדה המרכזית שלה באירלנד - אך פלאפון, סלקום ופרטנר התעקשו שהטלפונים יתוקנו בישראל ■ השקת ה-iPhone בישראל תוכננה לסוף אוגוסט ונדחתה למועד לא ידוע

אחד החסמים המשמעותיים בהגעתו של האייפון לישראל, נפתרה ככל הנראה בימים האחרונים. ל"גלובס" נודע, שעל-פי הערכות בשוק, מתכננת iDigital - זכיינית אפל בארץ, לפתוח מעבדה מרכזית לתיקון מכשירי האייפון עבור סלקום, פרטנר ופלאפון. בנייתה של מעבדה מרכזית וגיוס טכנאים והכשרתם, צפוייה לעכב את השקתו של המכשיר בישראל בזמן נוסף. מועד השקת המכשיר היה אמור להיות בסוף אוגוסט.

ההתפתחות האחרונה מגיעה בעקבות המחלוקת עם אפל בנוגע למקום תיקונם של מכשירי האייפון שיידרשו. בעוד אפל דרשה שהמכשירים ישלחו למעבדה המרכזית שלה באירלנד, המפעילות המקומיות ניסו לשכנע את החברה, שהטלפונים יתוקנו אצלן במעבדות, בדומה לטיפול היום במכשירים של יצרניות כמו נוקיה, סמסונג וסוני-אריקסון.

אחת הבעיות שיכולות להיווצר בתיקון מכשירים בחו"ל, היא שמכשיר שיגיע לאירלנד עם בעיה שלא ניתנת לתיקון, יהיה מחויב בהחלפה של מכשיר חדש וכניסת מכשיר אלקטרוני חדש לישראל מחויבת בתשלום מס קנייה - עלות שככל הנראה, הייתה צריכה להתגלגל אל המפעילות הסלולריות, שיצטרכו לשאת בהוצאה הזו.

במדינות אירופה ששולחות גם הן את המכשירים למעבדה המרכזית של אפל באירלנד, אין את הבעיה הזו, כי תשלומי המס לא מתבצעים בתוך האיחוד האירופי.

בחברת iDigital סירבו להתייחס לידיעה.