לא כל-כך "איזי"

לאיש לא היה שמץ מושג שהקריסה הגדולה תבוא חודשים ספורים לאחר כניסתו לתפקיד

ביוני 2008 נטש איזי כהן (58) קריירה מפוארת של יותר מ-30 שנה בקבוצת מגדל, מתוכן 10 שנים מוצלחות כמנכ"ל וכחבר ההנהלה הבינלאומית של קבוצת ג'נרלי, והתיישב על כיסא מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב.

סימני המשבר כבר ניכרו היטב בפעילות הנדל"ן של אפריקה-ישראל, אך לאיש, גם לא לכהן, לא היה שמץ של מושג שהקריסה הגדולה תבוא חודשים ספורים לאחר כניסתו לתפקיד.

לכהן, מנהל מוערך ובעל ניסיון רב שנים, אין אחריות לרכישות היקרות שביצעה בעבר אפריקה-ישראל בארה"ב, ולמבנה ההון הרעוע שנוצר בעקבות המינוף הגדול שלה. מיד כשהבין את גודל המשבר פעל כהן להקפאת פרויקטים ולצמצום עלויות, אך המשך ירידת מחירי הנדל"ן חייבה צעד נוסף, אמיץ יותר וכנראה גם נכון - הסדר חוב עם הנושים.

כהן הצליח להביא לשינוי באסטרטגיית הסתרת המצב הקשה שאליו נקלעה אפריקה-ישראל, והשבוע, ביום ראשון, הודה כי בשנת 2011 ייתכן שיהיו לחברה קשיים בהחזר החוב, ולכן כבר עכשיו היא מבקשת לפרוס חובות במסגרת הסדר חוב כולל.

כהן, שבכירי המשק עלו אליו לרגל למשרדי מגדל, ייאלץ כעת לכתת רגליו בין המוסדיים וגם אולי אצל עובדים שהיו תחת פיקודו בעבר, ולבקש שיסכימו לדחות לחברה את החזר החובות.