פיפ"א השעתה את צ'לסי מכל פעילות בשוק ההעברות עד ינואר 2011

לא תוכל להחתים שחקנים חדשים בשני חלונות ההעברות הקרובים, לאחר ששיכנעה את גאל קאקוטה להפר את חוזהו בלאנס ב-2007 ■ הכחולים השקיעו יותר מ-650 מיליון אירו ברכש מאז נרכשו על-ידי רומן אברמוביץ'

מכה קשה נחתה היום (ה') על צ'לסי, לאחר שפיפ"א גזרה עונש תקדימי על מועדון הכדורגל האנגלי: אסרה עליו להחתים שחקנים חדשים בשני חלונות ההעברות הקרובים. מעשית, לא תוכל צ'לסי לחזק את הסגל שלה בשנה וחצי הקרובה, עד חלון ההעברות של ינואר 2011.

ההחלטה הגיעה בעקבות תלונה שהגישו בלאנס נגד צ'לסי, לפיה הכחולים פנו ב-2007 ללא הסכמתו של המועדון הצרפתי לשחקנם דאז, גאל קאקוטה, ושיכנעו אותו להפר חוזה ולחתום באנגליה. הקשר השמאלי היה בעת הפנייה בן 16 בלבד.

פיפ"א השעתה את השחקן מהשתתפות במשחקים רשמיים בארבעת החודשים הקרובים. בנוסף, קבע ארגון הכדורגל העולמי שעל צ'לסי לפצות את לאנס ב-130 אלף אירו, כאשר קאקוטה וצ'לסי יצטרכו להוסיף פיצוי משותף נוסף של 780 אלף אירו.

חומרת העונש תגרום ככל הנראה לצ'לסי לערער בעניין לבית הדין הגבוה לערעורי ספורט בלוזאן (CAS).

סיכום שוק ההעברות של קיץ 2009 - למה המשבר הכלכלי לא הגיע לכדורגל?

מאז נרכשה צ'לסי בשנת 2003 על-ידי האוליגרך רומן אברמוביץ', היא הפכה לאחת הקבוצות הבזבזניות ביותר בעולם בשוק ההעברות. משנה זו ועד היום הוציא המועדון 650.8 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים.

הסגל הנוכחי של צ'לסי מורכב רובו ככולו משחקני רכש, מלבד הקפטן, ג'ון טרי, שגדל במועדון. במשחק האחרון של הקבוצה בפרמיירליג מול בארנלי (0-3) עלו 10 שחקני רכש בהרכב יחד עם טרי. גם על הספסל ישבו שבעה שחקנים שהגיעו למועדון מקבוצות אחרות.