AIG מוכרת את חטיבת ניהול הנכסים תמורת 500 מיליון דולר

AIG, שחולצה על-ידי משלם המסים האמריקני בסך של 180 מיליארד דולר, מסרה שהיא תקבל 300 מיליון דולר במזומן בסגירת העסקה ופיצוי עתידי שיתבסס על ביצועי החטיבה

קבוצת הביטוח AIG הסכימה אתמול (שבת) למכור חלק מחטיבת ניהול הנכסים שלה לחברת פסיפיק סנצ'ורי גרופ של המיליארדר ריצ'רד לי מהונג קונג, תמורת כ-500 מיליון דולר. זוהי המכירה החשובה הראשונה של הקבוצה בניצוחו של המנכ"ל החדש שלה.

AIG, שחולצה על-ידי משלם המסים האמריקני בסך של 180 מיליארד דולר, מסרה שהיא תקבל 300 מיליון דולר במזומן בסגירת העסקה ופיצוי עתידי שיתבסס על ביצועי החטיבה ולחלק מהריבית שתקבל חטיבה זו.

המנכ"ל החדש, רוברט בן-משה, מסר לרויטרס בסוף אוגוסט שהוא אינו תומך במכירת נכסים מהירה בכל מחיר, כאשר ענקית הביטוח מתאמצת לגייס הון כדי להחזיר לממשל חלק מהכסף שהיא עדיין חייבת לו.

מאז כניסתו לתפקיד, ב-10 באוגוסט, בן-משה עצר את מכירת יחידת הברוקראז' של AIG והפסיק את המכירה במכרז של יחידת הליסינג למטוסים שלה, אינטרנשיונל ליס פייננשל קורפ. הוא אמר גם בראיון שהוא עדיין לא החליט מה לעשות עם יחידת ניהול הנכסים. "אני חושש מהערך שלה בשוק בימים אלו", אמר.

מחיר העסקה לא פורסם, אך מקור המקורב לעסקה מסר שהמכירה לפסיפיק סנצ'ורי גרופ נעשתה במחיר דומה למחירים שבהם בוצעו עסקאות דומות של יחידות ניהול נכסים בעת האחרונה. היחידה הזו של AIG הועמדה למכירה כבר בתחילת השנה, אך המכרז נגרר על פני חודשים רבים.

ביוני מסר מקור שפסיפיק סנצ'ורי גרופ מתכננת להצטרף לקונסורציום של פרנקלין ריסורסז וחברת האקוויטי הפרטי קרסטוויו פרטנרס, שניהל באותה עת מגעים בלעדיים לרכישת היחידה.

מדובר בעסק שפועל ב-32 מדינות ומנהל כ-88.7 מיליארד דולר בהשקעות של לקוחות מוסדיים ופרטיים במגוון של אסטרטגיות, כולל אקוויטי פרטי, קרן של קרנות גידור, מניות ואג"ח. AIG תשאיר בידיה את יחידת הנוסטרו שלה, שמנהלת כ-480 מיליארד דולר.